تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

mehrdadar11 Offline
#1 ارسال شده : 1397/02/04 08:21:46 ق.ظ
mehrdadar11

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 151

چگونه گرایشات ذخیره‌سازی بر مرکز داده شما تاثیر خواهند گذارد؟

با فرض رشد انبوه در دستگاه‌ها (که هریک رسانه ذخیره‌سازی خود را ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند)، نباید تعجب کرد که تعداد مدیران فناوری اطلاعات با این گرایش به‌طور خطی رشد نخواهد کرد. این افراد که بار نگهداری و ارتقا زیرساخت زیرین را به دوش می‌کشند، به دنبال سادگی و کارایی برای همگام ماندن با تغییر و تحولات روزانه‌ای خواهند بود که دنیای فناوری اطلاعات با آن روبرو است.

ایشان نیازمند بلوک‌های سازنده قابل اتکایی خواهند بود که راه‌حل قابل اتکا برای برآوردن نیازهای روزمره‌شان را بنا خواهند کرد؛ به‌طوری‌که بتوانند منابع و زمان خویش را صرف ایجاد بهترین پیکربندی‌ها در کلاس خود برای برنامه‌های کاربردی نمایند که هسته کسب و کار ایشان را اداره می‌کنند. راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر نرم‌افزار (SDS) و ابر همگرا (HC) هر دو ابزارهای سودمندی برای مدیران فناوری اطلاعات پشتیبانی شبکه محسوب خواهند شد که ایشان را در پشتیبانی کلاس جدید برنامه‌های کاربردی و ارتقا کارایی برای همگام ماندن با تغییرات روز دنیای دیجیتال یاری خواهند کرد.


SDS چیست؟
از زمانی‌که SDS برای اولین مطرح شد، چند سال بیشتر نمی‌گذرد؛ درحالی‌که هر روز بر تعداد کاربران آن اضافه می‌گردد. در نظرسنجی جدیدی که به تازگی ActualTech Media از تصمیم‌گیرنده‌ها در حوزه فناوری اطلاعات انجام داده است، SDS جزء موارد اصلی مدنظر برای اتخاذ در مراکز داده عنوان شده است.

همانند سایر معماری‌های مبتنی بر نرم‌افزار (برای مثال، شبکه‌بندی مبتنی بر نرم‌افزار)، SDS نیز با ایجاد لایه کنترل هوشمند مبتنی بر نرم‌افزار بر روی زیرساخت فیزیکی عمل می‌کند. این راه‌حل ابزارهای مدیریت و هماهنگی مبتنی بر واسط برنامه کاربردی (API) را ارائه می‌کند که مدیریت منابع ذخیره‌سازی را از طریق یک واسط واحد امکان‌پذیر می‌سازند. بدون توجه به اجزای تشکیل‌دهنده مدل تحویل (و درحالی‌که آنها از ذخیره‌سازی داخل سرور تا راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مجازی تا مدل‌های مبتنی بر ابر را پوشش می‌دهند)، یک راه‌حل SDS خود باید بسته‌ای کامل از خدمات ذخیره‌سازی داده‌ای را ارائه کند که از سایر راه‌حل‌های ذخیره‌سازی متداول شاهد هستیم؛ مانند، تصاویر لحظه‌ای مدیریت‌شده برنامه کاربردی، ذخیره‌سازی با لایه‌بندی خودکار و نیاز تدارکاتی حداقل. البته در ارتباط با SDS، این خدمات بجای خود سخت‌افزار ذخیره‌سازی از طریق نرم‌افزار ارائه خواهند شد.

مزایای SDS در مراکز داده:

راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر نرم‌افزار بر انعطاف‌پذیری و کارایی مراکز داده خواهند افزود:

1. حفاظت از سرمایه‌گذاری: یک بستر واقعی SDS باید از واسط‌ها و استانداردهای باز پشتیبانی کند و محدود به یک بستر سخت‌افزاری یا راهکار ابرناظر اختصاصی نباشد. به‌علاوه تعیین مجدد اهداف و تحکیم سخت‌افزار ذخیره‌سازی و سرور موجود متعلق به هر تامین‌کننده‌ای ممکن می‌سازد، درحالی‌که تعامل و همکاری متقابل با استک‌های سخت‌افزاری مبتنی بر هدف جدید‌تر میسر می‌سازد. با فرض این‌که ارتباط بین SDS و مجموعه از پیش گواهی شده سخت‌افزارها بخاطر قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری بیشتر در انتظارتان معقول به نظر می‌رسد، شما ضرورتا محدود به یک تامین‌کننده نخواهید بود.


2. شفافیت مدیریت: هدف تامین‌کننده SDS باید ارتقا رویت‌پذیری باشد. به عبارت دیگر، تامین‌کننده شما باید پارادیم مدیریتی انتخابی شما را تایید کند که می‌تواند اتوماسیون پسیو شبکه مبتنی بر واسط برنامه کاربردی (API) REST، مدیریت مستقیم از طریق ابر ناظر یا سیستم عامل، یا واسط گرافیکی واقعا مصرف‌کننده محور باشد.


3. قابلیت گسترش ساده: راه‌حل‌های SDS قابل گسترش هستند و به‌نحوی طراحی شده‌اند که افزایش ظرفیت و عملکرد را امکان‌پذیر می‌سازد. از آنجایی‌که محدود به معماری‌های Hard-Wired نخواهید بود، لذا افزایش ظرفیت بدون اختلال در برنامه‌های کاربردی و فرآیندهای موجود امکان‌پذیر خواهد بود.

درحالی‌که SDS دامنه‌ای وسیع از نیازهای مشتریان را برآورده می‌سازد، ولی برخی ممکن راه‌حلی با تاثیر بیشتر (برای مثال، تفکر، محاسبات، شبکه‌بندی و غیره) بر مرکز داده خویش را خواستار باشند. در اینجا است که قابلیت‌های ابرهمگرایی (HC) ایفای نقش خواهند کرد.



ابرهمگرایی چیست؟

به گزارش ActualTech Media، به‌رغم این‌که به تازگی در بازار عرضه گردیده است، ولی HC همگام با SDS استاندارد در حوزه فناوری‌هایی پیش می‌رود که شرکت‌ها جزء برنامه‌های آتی قرار داده‌اند.

بنا بر تعریف، HC چیزی فراتر ذخیره‌سازی است. علاوه بر آرایه‌های SDS، ترکیبی از محاسبات، ساخت شبکه و نرم‌افزار مجازی‌سازی خدمات شبکه و همچنین، ابزارهای مدیریتی را در قالب یک بسته منجسم ارائه می‌کند. اغلب این بسته راه‌حلی فوق‌العاده فشرده است؛ یا به عبارت دیگر، راه‌حل‌ها آماده استفاده برای هدف اختصاصی «مرکز داده مبتنی بر نرم‌افزار در یک بسته‌بندی واحد».

بیشتر گزینه‌های HC موجود در بازار بین انعطاف‌پذیری و کارایی طراحی و سرعت/سادگی پیاده‌سازی و بهره‌برداری مصالحه برقرار می‌کند که البته چندان هم بد نیست. در برخورد با انبوه داده‌ها در مرکز و همچنین، سایر بخش‌های حاشیه‌ای بنگاه اقتصادی، شرکت‌ها گزینه‌های ذخیره‌سازی ساده‌سازی شده، ماژولار و انعطاف‌پذیرتر برای توزیع جغرافیایی وسیع‌تر (مثلا، برای پوشش دفاتر شعب شرکت) را مدنظر قرار خواهند داد. در اینجا است که HC این نیازها را برآورده خواهد ساخت.



مزایای HC در مراکز داده

زیرساخت ابر همگرا (یا به عبارت دیگر، سیستم زیرساخت توام با معماری نرم‌افزار محور که منابع محاسبات، ذخیره‌سازی، شبکه‌سازی و مجازی‌سازی و سایرفناوری‌ها را از صفر در قالب یک بسته سخت‌افزاری تجاری تحت پشتیبانی یک فروشنده واحد یکپارچه‌سازی کرده است) هم ساده و هم مقرون به صرفه است. سادگی در اختیار داشتن توام منابع محاسبات، ذخیره‌سازی و شبکه در قالب یک راه‌حل واحد نصب را سریع‌تر و ساده‌تر می‌سازد؛ درحالی‌که برخی راه‌حل‌های HC ظرفت 15 دقیقه قالب پیاده‌سازی و راه‌اندازی هستند. به عبارت دیگر، شما می‌توایند برگشت سریع‌تر سرمایه‌گذاری خود را با تکیه بر این راه‌حل انتظار داشته باشید. مزیت دیگر چنین سادگی این است که HC نیاز به تخصص عملیاتی و نگهداری تخصصی چندانی ندارد. این موضوع یکی از چالش‌های مقابل شرکت‌ها برطرف خواهد ساخت. بنا بر گزارش AcutualTech Media، «مسئله مدیریت دامنه وسیع دانش و مهارت‌های کارکنان» بزرگترین چالش در فناوری اطلاعات شناخته شده است درحالی‌که 45% از پاسخ دهنده این نظرسنجی به آن اشاره نموده‌اند.


1. HC ماژولار و تطبیق‌پذیر است. باور نادرست ولی رایج در بازار این است که راه‌حل‌های ابر همگرا فقط یک استک سیلویی دیگر برای بارهای کاری اختصاصی است، که درمقیاس نصب شبکه وسیع از مرکز داده مجزا است. با این وجود، زمانی‌که راه‌حل‌های HC به‌طور مناسب و صحیح طراحی گردند، آنگاه این راه‌حل‌ها بهسهولت با محیط فناوری اطلاعات موجود یکپارچه خواهد گردید. این راه‌حل‌ها ماژولار هستند، لذا شما می‌توانید به‌سهولت با افزودن واحدهای اضافی آنها را گسترش دهید. اگرچه مشتریان برخورد محتاطانه‌تری در ارتباط با سیستم‌های HC داشته باشند که «Disconnected Islands» را می‌سازند. باید اطمینان حاصل کرد که ارائه کننده HC قابلیت افزایش ظرفیت و عملکرد مستقل و همچنین، فاکتورهای فرم چندگانه شامل بر زیرساخت واقعا تجزیه پذیر در مقیاس مرکز داده را ارائه می‌نماید.


2. HC تطبیق‌پذیر و چندمنظوره است. HC دامنه‌ای وسیع از موارد استفاده (شامل بر رایج‌ترین برنامه‌های کاربردی دفتری و مجازی‌سازی دسکتاپ) را پشتیبانی می‌کند. استفاده از HC برای افزایش عمق منابع در شعب و دفاتر میکروتیک راه‌دور گزینه‌ای جذاب و غیر قابل اجتناب به نظر می‌رسد؛ یک سوم از بنگاه‌های اقتصادی برای مثال پشتیبانی از شعب یا دفاتر راه‌دور را به‌عنوان یک چالش بزرگ مطرح کرده‌اند (گزارش ActualTech Media). به‌علاوه، بسیاری سازمان‌ها HC را به‌عنوان شیوه‌ای برای تعمیم مزایا و منافع مجازی‌سازی از طریق خدمات ابر مطرح ساخته‌اند، که گامی ضروری در مسیر مدرن‌سازی مرکز داده و تغییر و تحول دیجیتال محسوب می‌گردد.

بدون توجه به موارد کاربرد اختصاصی مفروض، شرکت‌هایی که راه‌حل‌های HC و SDS را به‌عنوان لایه‌ای اضافی در مرکز داده خود اتخاذ می‌کنند، قطعا در مسیر صحیح گام برداشته‌اند. بر این اساس، پاسخ سریع و ساده به نیازهای کسب و کار در راستای اهداف اقتصاد دیجیتال جدید امکان‌پذیر خواهد بود. به‌علاوه، شرکت‌ها می‌توانند منابع محدود خویش صرف معماری و ساخت پروژه‌های مهم‌تر خویش نمایند
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.362 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت