تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

kiasabtt Offline
#1 ارسال شده : 1396/12/27 03:36:07 ب.ظ
kiasabtt

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 67

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی به موجب ماده 2 قانون صادرات و واردات اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد.در ایران تنها بازرگانانی می توانند در واردات و صادرات شرکت کنند که دارای کارت بازرگانی می باشند.


طبق مقرراتی که در دست اجرا می باشد اعتبار این کارت یک سال تمام بعد از زمان صدور آن است و در صورت نیاز، می توان با ارایه مدارک لازم کارت بازرگانی را تمدید کرد.
کارت بازرگانی تنها از اتاق بازرگانی محل تجارتخانه یا شرکت متقاضی زیر نظر وزارت صنایع و معاون ایران صادر شده و باید به تأیید وزارت بازرگانی برسد.

ابطال کارت بازرگانی به 2 شکل است :
1.ابطال اختیاری ( انصراف)
2. ابطال اجباری
الف) ابطال اختیاری
در ابطال اختیاری ، شخص حقیقی یا حقوقی صاحب کارت ، می تواند به اتاق های بازرگانی و تعاون اداره یا سازمان های بازرگانی استان ها مراجعه کند و با ارائه مدارک مورد نیاز، انصراف خود را از داشتن کارت بازرگانی اعلام نماید.
ب) ابطال اجباری
در ابطال اجباری، وزارت بازرگانی بنا به هر یک از دلایل ذیل می تواند کارت او را باطل و موضوع را به اتاق بازرگانی و صنایع ایران یا اتاق تعاون اطلاع دهد:
الف) افرادی که مرتکب قاچاق می شوند.
وفق ماده 30 قانون امور گمرکی ایران، چنانچه این افراد دارای کارت بازرگانی باشند، در صورت محکومیت، علاوه بر مجازات های مربوط ، از عضویت اتاق بازرگانی شعب آن در شهرستان به صورت موقت یا دائم محکوم می شوند و کارت بازرگانی آن ها نیز باطل خواهد شد.
ب) چنانچه، بعد از صدور کارت بازرگانی مشخص شود که دارنده کارت بعضی از شرایط دریافت کارت را نداشته یا بعد از صدور کارت، بعضی از شرایط لازم را از دست داده است، وزارت بازرگانی می تواند کارت او را باطل کند.
در هر صورت ابطال کارت بازرگانی چه در صورت اختیاری و چه بصورت اجباری توسط اداره بازرگانی(معاون بازرگانی خارجی)وزارت بازرگانی انجام می شود.
در ذیل به بررسی مدارک مورد نیاز جهت ابطال و تعلیق کارت بازرگانی می پردازیم. خاطر نشان می شویم، کلیه ی امور کارت بازرگانی شما بزرگواران نظیر صدور و تمدید کارت بازرگانی در موسسه حقوقی کیا ثبت به صورت تخصصی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد.برای این منظور می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مدارک لازم جهت ابطال کارت بازرگانی حقیقی:
1.تقاضای شخص( در 1 نسخه )
2.اصل کارت بازرگانی
3.اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی ( 1 نسخه )
4.گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال ( در صورت تولیدی بودن )
5.گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال ( به همراه داشتن برگه های تشخیص و یا قطعی سال های 79 به بعد و اظهارنامه مالیاتی دارای کد رهگیری سال 1390 الزامی است).

مدارک لازم جهت ابطال کارت بازرگانی حقوقی:
1.تقاضای شخص
2.اصل کارت بازرگانی
3.گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال
4.گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال ( به همراه داشتن برگه های تشخیص و یا قطعی سال های 79 به بعد و اظهارنامه مالیاتی دارای کد رهگیری سال 1390 الزامی است).
5.صورتجلسه مجمع عمومی برای شرکت های سهامی عام ، خاص و صورتجلسه هیات مدیره برای سایر شرکت ها مبنی بر ابطال کارت بازرگانی ( در صورت عدم انحلال) ،
6. اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی
7. 1 نسخه کپی روزنامه رسمی اعلام انحلال شرکت

مدارک مورد نیاز جهت تعلیق کارت بازرگانی
1.تقاضای شخص ( 1 نسخه )
2.اصل آگهی روزنامه مفقودی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار
موسسه حقوقی کیا ثبت ، افتخار دارد در زمینه ی اخذ کارت بازرگانی خدمات ارزنده ای به متقاضیان محترم ارائه نماید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.
شماره های تماس:

88882588-021
88888273-021
فکس:88879894-021
دفتر مرکزی : تهران،میدان ونک،خیابان ولیعصر شمالی،کوچه شریفی،پلاک 55،واحد 13


ابطال و تعلیق کارت بازرگانی
ثبت شرکت کیا ثبت
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.088 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت