تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

mahroo456 Offline
#1 ارسال شده : 1396/10/04 05:41:00 ب.ظ
mahroo456

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 23
مکان: تهران

تاریخچه

دوربین‌های مدار بسته معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود ۷ سال بعد در آمریکا سیستم‌های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نام Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین‌ها نیازی به مجوز دولتی نداشته است.

اولین دوربین‌های تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت "Axis" با استفاده از پایه نرم‌افزاری لینوکس (Linux) تولید شد، این دوربین‌ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP و شبکه برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده می‌کرداستفاده از دوربین‌های تحت شبکه به علت بالا رفتن قابلیت‌های آنها نسبت به گذشته روز به روز درحال افزایش است.


LAISER-4110


نام گذاری دوربین مداربسته
نام گذاری دوربین‌های مداربسته قاعده مشخصی را پیروی نمی‌کند و بیشتر بر اساس شکل ظاهری دوربین‌ها، نوع کاربری و بعضاً نام اختصاصی یک کارخانه است (مانند دوربین مکعبی یا ریگولار که نام گذاری کارخانه کمدکس است). از اینرو در بحث دوربین‌های مداربسته نام‌هایی چون: دام، باکس، جعبه‌ای، صنعتی، بالت، استوانه‌ای، فشنگی، تفنگی، مینیاتوری، پین هول و….

انواع دوربین مداربسته
راهنمای فروش دوربین‌ مدار بسته بر اساس نام گذاری معمول بیین دست اندرکاران سیستم مداربسته، تولیدکننده‌ها و نصاب‌ها به شرح ذیل می‌باشد.
دوربین مداربسته دام
دوربین مداربسته باکس
دوربین مداربسته بالت
دوربین مداربسته اسپید دام
دوربین مداربسته پینهول
دوربین مداربسته زوم
دوربین مداربسته PTZ
دوربین مداربسته مکعبی
دوربین مداربسته ریگولار
دوربین مداربسته دید در شب
دوربین مداربسته حرارتی

LAISER-280
دوربین‌های مدار بسته صنعتی
این نوع دوربین مدار بسته را می‌توان خاص‌ترین نوع دوربین مدار بسته دانست؛ که ممکن است در تمامی شرایط محیطی ولی در حالت‌های خاص استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این دوربین‌های مدار بسته توابع پردازش تصویری است که در طراحی آن‌ها لحاظ شده است. در مکان‌ها و شرایطی که نیاز به قابلیت‌های خاص از قبیل BLC , HLC, WDR, ATR , ATW و … می‌باشد بیشتر سراغ دوربین‌های صنعتی می‌رویم. برروی این دوربین‌ها هنگام خرید نه پایه وجود دارد، نه لنز و نه کاور ضد آب و تک تک این اقلام باید به طور جدا گانه تهییه شود. در واقع یکی از قابلیت‌های دوربین همین انعطاف‌پذیری بالای آن است. برای شرایط نصب خاص می‌توان پایه‌های خاص، برای فواصل بسیار کم یا زیاد می‌توان از لنزهای خاص و یا برای شرایط آب و هوایی خاص کاورهای ضد آب و یا کاورهای دید در شب و یا کاورهای فن دار استفاده می‌شود.
دوربین‌های مدار بسته دام
کاربرد اصلی این دوربین‌ها در محیط‌های داخلی و اداری می‌باشد. اکثر این دوربین‌ها لنزهایی wide ا فاصله کانونی کوچک (۳٫۶ یا ۴ میلیمتر) دارند و بخوبی می‌توانند وقتی در گوشه‌ای از اتاق نصب شوند، تمام فضای اتاق را تحت پوشش قرار دهند. این دوربین‌ها بیشتر مواقع بر روی سقف نصب می‌شوند.
دوربین‌های مدار بسته حرارتی
از جمله دوربین‌های که دارای تنوع زیاد و کاربرد بیشتر در تجهیز دوربین‌های مداربسته حفاظتی هستند نورافکن‌های مادون قرمز هستند؛ و از نظر تولید دارای انواع مختلف تجاری بوده و برای دوربین‌های دوربرد نورافکن‌های حرفه‌ای لیزری مخصوص تولید می‌شود و این نوع دوربین دارای برندهای مختلف می‌باشد. فروش دوربين‌ مدار بسته
دوربین‌های مدار بسته بولت
این دسته از دوربین‌ها ی مدار بسته برای محیط‌های خارجی طراحی شده‌اند. قاب ضد آب این دوربین‌ها قادر می‌سازد تا در محیط‌های بیرونی و با شرایط جوی بد به راحتی کار کنند. همچنین همهٔ این دوربین‌ها قابلیت دید در شب (بااستفاده از مادون قرمز) دارند و می‌توانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویر برداری کنند.
دوربین‌های مدار بسته دید در شب
دزدگیر اماکن به قدری تاثیر گذار در جلوگیری از سرقت در ساختمان ها و سازمانها بوده که دیگر کمتر ساختمان و سازمانی را می توان یافت که از این سیستم بهره نبرد و این امر نیز باعث شده تا حتی اتحادیه های تمام صنف های دزدگير اماکن فروشگاهها و مغازه ها استفاده از دزدگیر اماکن را امری اجباری کنند.
نصب دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه در کابین آسانسور

یکی از روش های دیگر نصب دوربین مدار بسته در کابین آسانسور استفاده از دوربین تحت شبکه IP با قابلیت wifi می باشد. این روش می تواند در ساختمانهای کوچک با تعداد طبقات کم مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته مهم :
به دلیل ضعیف بودن فرستنده این نوع دوربینها پیشنهاد می شود در آسانسورهای ساختمانهای بزرگ با تعداد طبقات لایزر زیاد ، از دوربین تحت شبکه و رادیو های وایرلس برای جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی مانند افت سیگنال ، استفاده شود.
نصب دوربين مدار بسته

تبلیغات
آژیر سنترال Offline
#2 ارسال شده : 1397/03/31 10:43:47 ق.ظ
آژیر سنترال

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 8

از توضیحات جامعی که برای انواع دوربین های مداربسته داده ایید سپاسگذارم فقط بهتر بود درباره تجهیزات دیگر دزدگیر های اماکن هم می نوشتید
برای اشنایی با انواع دزدگیر اماکن و تجهیزات ان به سایت شرکت مرکزی آژیر مراجعه فرمایید

ویرایش بوسیله کاربر 1397/03/31 10:45:04 ق.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.107 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت