تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

آب قلیایی Offline
#1 ارسال شده : 1396/02/02 08:57:05 ق.ظ
آب قلیایی

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 79
مکان: تهران

پکیج تصفیه فاضلاب
همه ی جوامع ، هم به صورت جامد و هم به صورت مایع ، فضولات تولید می کند . بخش مایع این فضولات یا فاضلاب ، اساساً همان آب مصرفی جامعه است که در نتیجه ی کاربردهای مختلف آلوده شده است . از نظر منابع تولید ، فاضلاب را می توان ترکیبی از مایع با فضولاتی دانست که توسط آب از مناطق مسکونی ، اداری و تاسیسات تجاشی و صنعتی حمل شده و ، بر حسب مورد ، با آب های زیر زمینی ، آب های سطحی و سیلاب ها آمیخته است .
اگر فاضلاب تصفیه نشده انباشته شود ، تجزیه ی مواد آلی آن ممکن است منجر به تولید مقدار زیادی گازهای بدبو شود . علاوه بر آن ، فاضلاب تصفیه نشده معمولاً حاوی میکروارگانیزم های بیماری زای فراوانی است که در دستگاه گوارش انسان زندگی می کنند و یا در برخی فضولات صنعتی موجودند . فاضلاب ، شامل مواد مغذی نیز هست که می تواند سبب تحریک رشد گیاهان ابزی شود ، و ممکن است ترکیبات سمی نیز داشته باشد ، بنابراین دلایل انتقال سریع و بدون دردسر فاضلاب از منابع تولید و سپس تصفیه و دفع آن ، نه فقط مطلوب ، بلکه در جوامع صنعتی ضروری است . در ایالت متحده ی امریکا ، هم اکنون این مسئله بر اساس قوانین متعدد ایالتی و کشوری الزامی عملی پیدا کرده است .
مهندسی فاضلاب شاخه ای از مهندسی محیط زیست است که اصول بنیادی علوم و مهندسی در مسائل کنترل آلودگی آب به خدمت می گیرد . هدف نهایی مدیریت فاضلاب حفاظت محیط زیست است به نحوی که با اصول بهداشت عمومی و مسائل اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی هماهنگ باشد .
تصفیه فاضلاب
فاضلاب جمع آوری شده از جوامع روستایی و شهری نهایتاً باید به منابع آب یا خاک بازگردادنده شود . در هر مورد باید به این سوال پیچیده پاسخ داد که : برای حفظ محیط زیست ، کدام یک از آلاینده های فاضلاب و تا چه حد باید حذف شوند ؟ پاسخ به این سوال مستلزم بررسی شرایط و نیازهای محلی ، همراه با کاربرد دانش علمی ، قضاوت های مهندسی متکی بر تجربه و رعایت شرایط و مقررات ایالتی وکشوری است .
تاریخچه
اگر چه جمع آوری آب های سطحی و زهکشی از زمان های قدیم شروع شده است ، آثار جمع آوری فاضلاب را می توان در اوایل قرن نوزدهم جست جو کرد . به دنبال آن تصفیه ی اسلوبمند فاضلاب در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم صورت گرفت . پیدایش نظریه ی میکروبی توسط کخ و پاستور در نیمه ی دوم قرن نوزدهم آغازگر عصر جدیدی در زمینه ی بهداشت عمومی شد . قبل از آن زمان رابطه ی آلودگی و بیماری فقط به صورت مبهم شناخته شده بود و از علم نوپای باکتری شناسی نیز برای تصفیه فاضلاب استفاده نشده بود .
در ایالت متحده ی آمریکا ، به دلیل وجود مشکلات ناشی از دفع فاضلاب تصفیه نشده به داخل مقادیر نسبتاً زیاد آب ( در قیاس با اروپا ) و همچنین وجود زمین های وسیع مناسب برای دفع تا اواخر قرن نوزدهم به تصفیه و دفع فاضلاب چندان توجه نشد . اما در اوایل قرن بیستم ، شرایط بهداشتی سبب شد تقاضا برای اعمال روش های کارآمد در کنترل فاضلاب رشد فزاینده ای پیدا کند . عدم امکان فراهم آوردن سطوح وسیع و کافی برای دفع زمینی فاضلاب تصفیه نشده ، به خصوص برای شهرهای بزرگ منجر به استفاده از روش های موثر تری در تصفیه شد .
وضع موجود
روش های تصفیه که در آن ها کاربرد نیروهای فیزیکی عامل مهم تری است با عنوان عملیات واحد تصفیه شناخته شده اند . روش های تصفیه که در آن ها حذف آلاینده ها از طریق واکنش های شیمیایی و زیست شناختی صورت می گیرد با عنوان فرآیندهای واحد تصفیه معروف اند . در حال حاضر ، عملیات و فرایندهای واحد تصفیه در هم ادغام شده و آنچه را که امروزه مراحل اولیه ، ثانویه و نهایی تصفیه نامیده می شود را تشکیل داده اند . در تصفیه ی اولیه از عملیات فیزیکی تصفیه همچون آشغالگیری و ته نشینی برای جدا کردن مواد شناور و قابل ته نشینی موجود در فاضلاب بهره گرفته می شود . در تصفیه ی ثانویه از فرآیندهای شیمیایی و زیست شناختی استفاده می شود . تا قسمت اعظم مواد آلی از فاضلاب جدا شود .
در تصفیه ی نهایی از واحد های اضافی عملیات فراوری استفاده می شود تا سایر آلاینده ها چون نیتروژن و فسفر ، که مقدار آن ها در تصفیه ی ثانویه مقدار چشمگیری کاهش پیدا نکرده است . حذف شوند .
تبلیغات
melika19 Offline
#2 ارسال شده : 1396/05/28 04:52:08 ب.ظ
melika19

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: tehran

تصفیه آب و فاضلاب با استفاده از مواد شیمیایی مثل سولفات آلومینیوم و سود پرک و آهک زنده و آهک هیدراته انجام می شه. این مواد قبل از مرحله فیلتراسیون به آب آشامیدنی و فاضلاب اضافه می شه تا باعث ته نشینی مواد ناخالصی و تنظیم pH بشه.
آشنایی با مواد شیمیایی نظیر سود مایع و کربنات کلسیم
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.612 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت