تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

iWater Offline
#1 ارسال شده : 1396/01/23 09:08:26 ق.ظ
iWater

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 109

تشکرها: 1 بار
آب یونیزه
1) آب هیدروژنه چیست ؟

آب هیدروژنه ، آب معمولی است که محتوی گاز هیدروژن محلول در آن است . برای مثال ، آب های گاز دار یا کربن دار ( سودا ) که دی اکسید کربن محلول دارند یا آب اکسیژنه که گاز اکسیژن محلول در آن هست وجود دارد .

بنابراین شما می توانید همانگونه که از کپسول هلیوم برای پر کردن بادکنک ها استفاده می کنید و یا از کپسول اکسیژن که در بیمارستان ها استفاده می شود ، از یک کپسول هیدروژن نیز استفاده کرده و حباب های آن را به آب بیفزایید .
2 ) آیا گاز هیدروژن قابل انفجار نیست ؟

بله ، هیدروژن قابل انفجار است ولی وقتی در آب محلول شود به هیچ وجه خطر انفجاری ندارد .
3 ) آیا مگر در آب که دارای فرمول H2O است ، هیدروژن نداریم ؟

مولکول آب دارای دو اتم هیدروژن است که به اتم اکسیژن متصل شده اند . این با مولکول هیدروژن که شامل دو اتم هیدروژن متصل به یکدیگر است تفاوت دارد . این شبیه به این مثال است که ما نیاز به اکسیژن بیشتر برای زندگی خود داریم اما اکسیژن مورد نیاز خود را از نوشیدن آب تامین نمی کنیم . چون اکسیژن در مولکول محبوس شده ، ما به مولکول اکسیژن متصل به اتم ها یا مولکول های دیگر نباشد نیازمندیم . به همین ترتیب اگر بخواهیم از منافع گاز هیدروژن محلول درآب استفاده کنیم باید به شکل اتصال نیافته با اتم ها و مولکول های دیگر باشد .

همین دلیل هم هست که آب دارای خاصیت انفجاری و اشتعال نیست . اگر دارای هیدروژن قابل انفجار و اکسیژن مورد نیاز جهت اشتعال است ولی در شکل اتصال یافته در مولکول آب خطری نخواهد داشت و حتی بدلیل همین خاصیت ، از آن برای مهار آتش نیز استفاده می کنیم .

حتی مولکول شکر ( گلوکز ) دارای 12 اتم هیدروژن است ، با اتم های اکسیژن و کربن اتصال دارند .
4 ) آیا این درست است که آب غنی شده از هیدروژن می باید اسیدی باشد ؟

این سوال خوبی است . اگر آبی داشته باشیم که غنی از یون هیدروژن ( H+ ) باشد . این آب اسیدی است . ولی صحبت ما در خصوص مولکول هیدروژن است که اتم های آن به هم متصل هستند .

در واقع pH نیز بیانگر میزان یا پتانسیل وجود یون هیدروژن است و نه مولکول هیدروژن .
5 ) وقتی گاز هیدروژن به راحتی در آب حل نمی شود چطور می تواند برای فایده رسانی به ما کافی باشد ؟

این درست است که هیدروژن خاصیت انحلال بالایی در آب ندارد ( 1/6 mg/l ) و از آن جا که مولکول هیدروژن سبک ترین مولکول در کل جهان است ما به مقایسه تعداد مولکول ها نسبت به وزن آن ها نیاز داریم . برای مثال ، اگر یک مولکول تنها ، 2 میلیگرم وزن داشته باشد . و آن را در یک لیتر آب بیاندازیم ، غلظت آن 2 میلیگرم در لیتر می شود ویتامین C ( 176/2 g/mol ) دارای وزنی 88 برابر گاز هیدروژن (2g/mol)است . بنابراین آب هیدروژنه با غلظت (1/6 mg/l) دارای مولکول های آنتی اکسیدان بیشتری از 100 میلیگرم ویتامین C است ، چون مجموع مولکول بیشتری در 1/6 میلیگرم هیدروژن در مقایسه با 100 میلیگرم ویتامین C وجود دارد .

تحقیقات پزشکی نشان داده اند همین مقدار غلظت هیدروژن که از دستگاه مربوطه تولید می شود نیز موثر می باشد .
6 ) آیا گاز هیدروژن محلول در آب تمایلی به خروج و فرار از آب ندارد ؟

بله دارد ، یکباره خارج نمی شود بلکه بستگی به سطح تماس ظرف ، همزنی و غیره دارد . آب هیدروژنه تنها برای چند ساعت کم در آب می ماند ، نظیر نوشیدنی های گازدار که دی اکسید کربن محلول دارند و لذا توصیه می شود که این آب تازه و بلافاصله پس از تولید به مصرف رسانده شود .
7 ) چه میزان آب هیدروژنه باید نوشیده شود تا از منافع آن بهره مند شویم؟

محققین در حال بررسی سوالات این چنینی هستند اما مقدار ( g 1-3 mg) از مولکول هیدروژن می تواند خواص خوبی داشته باشد . پس اگر آب دارای غلظت ( 1 mg/l ) یا ( 1 ppm ) هیدروژن باشد ، سه لیتر آب هیدروژنه به شما ( 3 mg ) هیدروژن می دهد .

البته غلظت موثر برای افرار بر اساس سلامت یا بیماری آن ها کمتر یا بیشتر خواهد بود .

سه سیستم اصلی که بدن برای حفظ سطح pHخون استفاده می کند عبارت است از :

- اجرای بافری ( پروتئین ها ، فسفات ها و .... )

- سیستم تنفسی ( خارج کردن دی اکسید کربن )

- سیستم کلیه ( دفع و جذب بی کربنات )

وقتی اسید در بدن تولید می شود سریعا ًتوسط اجزاء بافری در خون خنثی می گردد . مهم ترین بافر مکانیسم اسید کربنیک / بی کربنات می باشد . دی اکسید کربن درخون حل می شود تا اسید کربنیک تشکیل گردد و سپس بی کربنات ( HCO3-، بافر قلیایی ) و یون هیدروژن (H+) بوجود می آید .





اگر pH خون پایین بیاید ( یعنی افزایش یون H+ ) ما می توانیم دی اکسید کربن بیشتری را از طریق ریه ها خارج نماییم و یون های H+ مصرف رسانده شده و معادله ی فوق به سمت چپ حرکت می کند و pH خون افزایش می یابد .

در تنفس سریع نیز بدلیل خروج بیشتر دی اکسید کربن دارای اثر قلیایی بیشتری در خون خواهیم بود . به همین ترتیب اگر نفس خود را حبس نمایید ، دی اکسید کربن بیشتری در خون حل می شود و معادله به سمت راست حرکت می کند و یون های هیدروژن H+ بیشتری نیز تولید می گردد . دی اکسید کربن ، حاصل متابولیسم طبیعی بدن ماست و تمامی غذاهایی که ما می خوریم به دی اکسید کربن شکسته می شود .
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 1.673 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت