تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

iWater Offline
#1 ارسال شده : 1395/10/18 01:36:24 ب.ظ
iWater

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 109

تشکرها: 1 بار
آب یونیزه
در این مقاله سعی شده است در مورد تاثیری که اب بر روی بدن می گذارد و همچنین تفاوت اب یونیزه قلیایی با اب شیر و فیلتر شده بپردازیم و به این نتیجه برسیم که اب و از آن مهم تر آب یونیزه قلیایی برای سلامت بدن چقدر مفید هستند .ابتدا در مقاله در مورد اثرات نوشیدن اب به خصوص برای ورزشکاران توضیحاتی داده شده و در انتها در مورد اب قلیایی اطلاعات آورده شده است .

آب در هنگام ورزش


نوشیدن اب در هنگام ورزش

فرآیند نوشیدن آب ، قبل و هنگام ورزش به ترتیب پیش هیداتاسیون و هیداراتاسیون گفته می شود . بنابر تحقیقات کالج پزشکی ورزشی امریکا ، هدف از پیش هیداتاسیون شروع تمرینات ورزشی در حالت یوهیدراته – موقعیتی که در آن بدن ، به صورت نرمال آب دریافت کرده و سطح الکترولیت پلاسما طبیعی شده است . پیش هیداراتاسیون باید ساعت ها قبل از شروع ورزش انجام شود تا جذب مایع ، فعال شده و اجازه دهیم تا حجم ادرار به سطح نرمال خود بازگردد . هدف از نوشیدن آب در زمان ورزش ، جلوگیری از کاسته شدن بیش از حد آب از طریق تعریق می باشد . میانگین آب از دست داده خود در طول تمرینات ، از طریق محاسبه اندازه تعریق بدن ، تحت نظر داشته باشید . می توان از طریق اندازه گیری وزن بدن ، قبل و بعد از ورزش ، آن را محاسبه کرد . تقریباً برای کاهش وزنی معادل 450 گرم ، یک فنجان یا 240 میلی لیتر اب از دست داده اید . برای جلوگیری از کاسته شدن آب بدن خود ، نباید اجازه دهید بیشتر از 2% ، از وزن کل بدنتان آب از دست دهید . این مطالعات که در دهه 1940 صورت گرفت ، نشان داد که کم ابی در بدن منجر به اختلال در عمکرد قهرمان می شود . تحقیقات اخیر نشان می دهد ، کم آبی حتی در سطح کمتر از 2% از وزن بدن نیز عملکرد را دچار اسیب می کند . تحقیقات ثابت می کند که کم آبی کم یا متوسط ، باعث کاهش عملکرد استقامتی هوازی و در نتیجه بالا رفتن دمای بدن طپش قلب و احتمالاً افزایش اتکا به کربوهیدرات ها به عنوان منبع سوخت می شود .
از بین رفتن اب بدن در هنگام ورزش

دکتر جادلسون و همکارانش در بررسی منتشر شده در اکتبر 2007 ، نشان دادند که کم ابی به طور قابل توجهی مقاومت در برابر عملکرد های ورزشی را که به صورت معمول ، در باشگاه توسط وزنه یا دستگاه انجام می شود کاهش دهد . واضح است که نوشیدن آب ، قبل و هنگام ورزش مهم است . جایگزینی این مایع از طریق تغییرات زیادی انجام می گیرد . باور متعارف برای سال های متمادی این بود که که اضافه کردن نمک ( سدیم ) به اب معمولی برای جبران سدیم از دست رفته در تعریق ، نیاز است . تحقیقات اخیر به این نتیجه رسیده است که اغلب مردمی که از رژیم های غربی استفاده می کنند ، به مقدار زیادی نمک استفاده می کنند و هنگامی که کمتر از 2 ساعت ورزش کنند ، نیاز به جایگزینی سدیم ندارند .
بهترین اب برای جایگزین اب از دست رفته

سوال اصلی این پژوهشگران امروز این است : بهترین آب برای جایگزینی آب از دست رفته توسط تعریق در طول ورزش کدام است ؟ هنگام ورزش ، شما مقدار بیشتری اکسیژن مصرف می کنید ، سوخت و ساز انرژی در ماهیچه ها منجر به تولید رادیکال های آزاد ، اسید لاکتیک و اسیدوز متابولیک خفیف می شود .
ورزش به همراه نوشیدن اب یونیزه قلیایی

نوشیدن اب در کنار ورزش

نوشیدن آب یونیزه قلیایی میکرو خوشه ای ، این سه محصول جانبی اسیدی ناشی از ورزش را اصلاح می کند . آب قلیایی با این تعریف ؛ شامل مواد معدنی قلیایی نظیر کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و سدیم است ؛ نشان داده شده است که آب های قلیایی به عنوان مقابله کننده رادیکال های ازاد عمل می کنند . اب های یونیزه ، نسبت به اب شیر یا اب های فیلتر شده ، یون های هیدروکسیل با بار منفی بیشتری نسبت به آب شیر یا اب های فیلتر شده دارند . اب های یونیزه شده ، توانایی آزاد کردن بارهای منفی اضافی را دارند که می تواند به پاک کردن رادیکال های ازاد کمک کند . نتیجه این که اب های میکرو خوشه ای ، سریع تر جذب می شوند . این ویژگی به عمل اب رسانی کمک می کند . توصیه می شود 600-400 میلی لیتر آب ، 2 ساعت قبل از ورزش و هنگام ورزش 30 –150 میلی لیتر هر 20 –15 دقیقه یک بار بنوشید . میزان آب ، با توجه به وزن کل بدن و میزان تعریق تغییر می کند .
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.091 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت