تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

diacobolt Offline
#1 ارسال شده : 1398/11/15 11:45:44 ق.ظ
diacobolt

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 34

مهره‌ها با داشتن یک سوراخ رزوه‌دار در خود، یکی از متداول‌ترین اتصال‌دهنده‌ها هستند. آنها به طور معمول در رابطه با انواع پیچ و مهره استفاده می‌شوند تا دو یا چند جسم را در کنار یکدیگر محکم و ایمن سازند. پیچ از طریق سوراخ از پیش بریده شده در اشیاء در جای خود قرار می‌گیرد، پس از آن یک مهره در انتها روی پیچ قرار می‌گیرد. اگرچه همه مهره‌ها دارای این طرح اساسی هستند، با این وجود انواع مختلفی از مهره‌ها در صنعت و کاربردهای خانگی وجود دارند. در تولید پیچ و مهره باید از استانداردها پیروی کرد تا بتوان اتصال‌دهنده‌هایی با مقاومت بالا ساخت. هر کدام از مهره‌ها برای مصارف خاصی طراحی و ساخته می‌شوند که در صورتی که به این نکته توجه شود، می‌توان کارایی مورد نظر را انتظار داشت.

مهره جوش مقاوم‌ترین اتصال‌دهنده‌ها
یکی از منحصر به فرد‌ترین انواع مهره، مهره جوش است. مهره‌های جوش نیز مانند انواع دیگر دارای سوراخی رزوه شده هستند، اما آنها به طور خاص برای برنامه‌های جوشکاری طراحی شده‌اند. ابتدا مهره جوش بر روی پیچ سفت شده و پس از آن در محل جوش داده می‌شود. این اتصال‌دهنده‌ها فقط یک بار سفت می‌شوند و به طور دائم در جای خود باقی می‌مانند.

مهره مربع
همان طور که از نام آن پیداست، یک مهره مربع نوعی مهره است که شکل مربعی دارد. بیشتر مهره‌ها دارای شکلی شش گوش هستند به گونه‌ای که می‌توان با استفاده از آچار آنها را بر روی پیچ سفت و یا شل کرد. این نوع از مهره دارای سطح تماس بیشتری با سطح هستند. زمانی که از این مهره‌ها استفاده می‌شود، در ماشین‌آلاتی که لرزش زیادی دارند، احتمال شل شدن کم خواهد بود.

مهره بلوطی (سر بسته)
مهره بلوطی همچنین به عنوان یک مهره کلاه‌دار شناخته می‌شود، نوعی مهره است که با سر گنبدی مشخص می‌شود. در حالی که سایر مهره‌ها در بالا و پایین باز هستند، مهره بلوطی در بالای آن بسته است. قسمت بالای مهره سر بسته به یک گنبد شباهت دارد و بدین ترتیب استفاده از آنها را تا انتهای یک پیچ محدود می‌کند. مهره سر بسته به دلیل وجود سر گنبدی شکل، جای کمی دارد و نمی‌توان آن را تا انتهای پیچ سفت کرد. از این مهره در جاهایی استفاده می‌شود که فقط اندکی از پیچ از سطح بیرون می‌آید.

مهره آجدار (خاردار)
همچنین به عنوان یک مهره سفت شونده با دست نیز شناخته می‌شود، یک مهره آجدار نوعی مهره است که دارای آج بیرونی برای سفت کردن است. به عبارت دیگر، آن گونه که در مهره‌های دیگر یافت می‌شود، این مهره دارای لبه‌های صاف نیست. مهره‌های آجدار دارای لبه‌های سفت و سخت بوده که دارای چند ردیف عمودی آج هستند. هدف از این نمای بیرونی این نوع از مهره، بهبود و سهولت در باز و بسته کردن آن است و مهره با دست محکم یا شل می‌شود.

مهره استوانه
مهره استوانه نوعی مهره است که به شکل یک استوانه توخالی ساخته می‌شود که درون استوانه رزوه شده است. این نوع از مهره کاربردهای زیادی دارد و در هر جایی که مهره بتواند به درون سطح نفوذ کند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مهره در لوازم خانگی مانند مبلمان و یا برای نصب قفل و دستگیره بر روی درب‌های داخلی ساختمان کاربرد زیادی دارد. این نوع از مهره، برآمدگی زیادی ندارد و می‌توان در بسیاری از جاها از آن بهره برد. این نوع از مهره را نمی‌توان به سطح جوش داد.

مهره واشردار
در یک سمت این نوع از مهره یک واشر قرار دارد که نیاز به واشر اضافه را برطرف می‌کند. بر روی واشر شیارهایی قرار دارد که باعث می‌شود مهره بعد از سفت شدن همچنان سفت بماند. این مهره‌ها به آسانی شل نمی‌شوند و می‌توان از آنها در ماشین‌آلاتی استفاده کرد که لرزش دارند.

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.090 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت