تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sahariM Offline
#1 ارسال شده : 1398/10/18 11:30:54 ب.ظ
sahariM

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 12
مکان: اصفهان

شاید تاریکی شب برای برخی خوشایند و حتی رمانتیک باشد ولی برای رانندگی خطرناک است. اینجاست که اهمیت چراغ های جلو خودرو روشن می شود! چراغ های جلوی اتومبیل به هنگام غروب آفتاب ، نور لازم برای رانندگی ایمن را برای شما فراهم می کنند. اما این نکته نباید فراموش شود که این چراغ ها به مراقبت و نگهداری مناسب نیاز دارند تا به درستی عمل کنند.


۱-تمیز کردن چراغ جلو خودرو!


اگر شیشه جلو ماشین شما کثیف شود، مطمئنا در اولین فرصت گوشه ای پارک می کنید و آن را تمیز می کنید، چرا که دید شما را کاهش می دهد. کثیفی چراغ های جلوی ماشین هم باعث کاهش دید شما می شوند و مانع روشن شدن مسیر شما توسط نور چراغ ها می شود.

از یک پارچه میکروفایبر نمناک برای پاک کردن چراغ های جلو خودرو به صورت هفتگی استفاده کنید. از این طریق مطمئن خواهید شد که گرد و غبار مانع دید شما نخواهد شد.



۲-کدری چراغ جلو خودرو!


چراغ هایی که زرد یا تیره رنگ شده اند، نور کمتری را به بیرون منتشر می کنند. نور خورشید یکی از عواملی ست که باعث زردی و مات شدگی چراغ های ماشین می شود و میتواند پلاستیک به کار برده شده در ساختار چراغ جلو را از بین ببرد و باعث تیرگی و کدری آن شود. دود و مواد شیمیایی موتور ماشین نیز میتواند باعث مات شدگی چراغ جلو شود.

علاوه بر نکات امنیتی، این مات شدگی چراغ های جلو میتواند بر ارزش ماشین هم تاثیر گذار باشد. هرچیزی که سن ماشین را بالاتر نشان دهد، باعث افت قیمت خواهد شد. پس اگر قصد فروش ماشین را دارید بهتر است فکری به حال چراغ های مات و کدر ماشین خود بکنید. بهترین کار این است که چراغ های جلو را تعویض کنید.



۳-بررسی نور چراغ جلو خودرو!


گاهی یکی از چراغ های جلو ماشین ، قبل از بقیه خاموش می شود. اگر یک چراغ جلو خاموش باشد، بدان معناست که شما با نور کمتری به مسیر خود ادامه می دهید و این میتواند باعث کاهش دید شما شود.

هرچند در صورتی که یکی از چراغ های جلوی ماشین شما سوخته باشد، دید کمتری خواهید داشت، ولی از پشت فرمان نمیتوان این مسئله را تشخیص داد و به همین دلیل باید مرتبا چراغ های ماشین را بررسی کنید.

برای بررسی چراغ های ماشین، اتومبیل خود را پارک کنید، چراغ های جلو را روشن کنید و از ماشین بیرون بیایید. چراغ ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که روشن هستند.



۴-بررسی جلوبندی ماشین!


حتما میدانید که اگر چرخ های ماشین تراز نباشند، رانندگی شما با مشکل مواجه خواهد شد. اما شاید تابحال نمدانستید که چراغ های جلو ماشین هم ممکن است جابجا شوند و امنیت راننده و مسافر را به خطر بیاندازند.

گاهی ممکن است چراغ های جلو ماشین به دلیل تکان های شدید ناشی از چاله چوله های جاده، جابجا شوند و تراز نباشند. همچنین تصادف های کوچک و بزرگ هم میتواند باعث جابجایی لامپ ها شود.

در چنین شرایطی، چراغ ها دید خوبی برای شما فراهم نمی کنند به طوری که به نظر خاموش می رسند. روبروی یک دیوار یا گاراژ بایستید. نور چراغ جلو ماشین را تست کنید. اگر یکی از نورها بالا یا پایین تر از دیگری بود، باید ماشین خود را نزد یک مکانیک مطمئن ببرید!


۵-تعویض لامپ های چراخ جلو ماشین!


گاهی یک چراغ قبل از بقیه چراغ های خودرو خاموش می شود. در چنین مواردی بهتر است نه تنها لامپ سوخته، بلکه لامپ سالم هم عوض شود. اگر یکی از لامپ ها سوخته ، امکان سوختن لامپ بعدی هم هست. پس تعویض لامپ میتواند موجب شود که در هنگام رانندگی با چنین مشکلی مواجه نشوید.

منبع: فروشگاه لوازم یدکی پارت جنیون
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.155 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت