تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

msnmsn Offline
#1 ارسال شده : 1398/07/22 01:22:14 ق.ظ
msnmsn

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 4

خواص مارچوبه

خواص مارچوبه

مارچوبه یک گیاه مفید است که به خاطر اسمش ما را ناخودآگاه یاد زردچوبه می اندازد.
آشنایی با مارچوبه

مارچوبه متعلق به خانواده زنبق است و به دلیل خاصیت درمانی آن بسیار ارزشمند است و حدود ۳۰۰ نوع از این جوانه ها در سراسر جهان به رنگ های سفید ، سبز و بنفش موجود است. مارچوبه سفید خارج از خورشید است و بنابراین سبز و کلروفیل نیست.

بنفش پر از ترکیبات گیاهی شیمیایی و آنتوسیانین ها است که این رنگ بی نظیر را به سبزیجات می دهد.

مارچوبه سرشار از اینولین ، پورین ، ویتامین C ، بتاکاروتن ، ویتامین E ، روی ، منیزیم ، سلنیوم ، آسپاراژین ، آسپاراگناز ، تیامین ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، پیریدوکسین ، اسید استیک ، اسید فولیک است.

مارچوبه یکی از سبزیجات است که در بهار در سراسر جهان برداشت می شود. با این حال ، زمان برداشت در اقلیم های مختلف متفاوت است. در برخی از نقاط جهان ، فوریه معادل بهمن و در سایر قسمت های ماه ژوئیه معادل ماه ژوئیه است ، اما اوج آن در اکثر نقاط جهان در آوریل و مه است.
مفید برای بیماری های التهابی

مواد ضد التهاب موجود در مارچوبه ها عبارتند از: ساپونین A ، ساراساپوژنین ، پروتدیوسین ، دیوسژنین و فلاونوئیدها کوئرستین ، روتین ، کائمپرفرول ، ایزورامتین. این مواد شیمیایی از فرآیندهای التهابی در بیماری های خود ایمنی جلوگیری می کنند.

سارکازاپون در مارچوبه یکی از مؤثرترین مواد شیمیایی در درمان ALS (بیماری اسکلروزیس مزمن آمیلوتروفیک مزمن) است که یک بیماری خود ایمنی مزمن است. در این بیماری ، سیستم ایمنی سلولهای عصبی را عوامل بیگانه می داند و واکنشهای التهابی متعددی در برابر آنها دارد.

مطالعات بیشماری در مورد اثرات ضد سرطانی مارچوبه بر سرطان کبد انجام شده است و نشان داده شده است که سرطان کبد توسط مواد آنتی اکسیدانی فعال موجود در مارچوبه متوقف شده است.

مقدار زیاد آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه ، آن را تبدیل به یک ماده غذایی قدرتمند برای مقابله با التهاب می کند. مارچوبه همچنین حاوی موادی است که نوعی التهاب را تسکین می دهد و در بیماری های قلبی مؤثر است.

مطالعات دیگر نشان داده اند که خاصیت ضد التهابی مارچوبه می تواند به کاهش درد و سایر موارد مانند سردرد ، کمردرد ، روماتیسم و نقرس کمک کند.

مارچوبه می تواند به جلوگیری از خونریزی داخلی کمک کند. خونریزی داخلی می تواند منجر به مرگ ناگهانی شود زیرا از دست دادن خون می تواند به اندام شما آسیب برساند. ویتامین K موجود در مارچوبه می تواند به شما نیاز مورد نیاز محافظت کند.
کمک به حفظ سطح هموسیستئین در بدن

مارچوبه سرشار از ویتامین های B است که به حفظ سطح هموسیستئین سالم کمک می کند ، در هنگام تجزیه اسید آمینه (متیونین) در بدن تولید می شود. ویتامین B ، به خصوص اسید فولیک ، B6 و B12 نقش اساسی در تبدیل هموسیستئین به سیستئین دارند که بعداً مانند هر چرخه متیلاسیون عادی به متیونین تبدیل می شود.

کمبود ویتامین B در بدن می تواند سطح هموسیستئین ، خطر آسیب عروق خونی و ترومبوز وریدی را افزایش دهد ، جایی که لخته شدن خون در شریان ها ، آترواسکلروز و سایر اختلالات قلبی رخ می دهد.

علاوه بر این ، ویتامین B با اطمینان از سوخت و ساز مناسب نشاسته و قند در بدن ، به حفظ سطح قند خون کمک می کند.
خواص ماچوبه برای بارداری و باروری

اسید فولیک بالا در مارچوبه به کاهش خطر ابتلا به نقص مادرزادی قلب در دوران بارداری کمک می کند. این گیاه برای رشد جنین بسیار ضروری است و همچنین به دلیل داشتن اثر دیورتیک آن به حفظ آب در بافتهای بدن کمک می کند.

ریشه مارچوبه به طور گسترده ای در درمان آیرودزیک مورد استفاده قرار می گیرد و برای تنظیم هورمون ها و درمان اختلالات جنسی زن و مرد استفاده می شود.

این ماده دارای خواص ضد اضطراب است و در معالجه درد جسمی و روانی در آقایان مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین همانطور که قبلاً در بخش بهداشت ذکر شد ، در افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها نقش دارد.

در خانم ها ، مارچوبه ثابت شده است که در سندرم یائسگی و کم خونی موثر است و همچنین برای بهبود کیفیت و کمیت شیر مادر بسیار ارزشمند است.

مارچوبه منبع عالی فولات (ویتامین B9) است. فولات یک ماده مغذی اساسی است که به سلول های قرمز خون کمک می کند تا DNA را برای رشد سالم جنین در دوران بارداری تشکیل دهند.

سطح کافی فولات همچنین خطر نقص لوله عصبی در جنین را کاهش می دهد.

مطالعات مختلف نشان داده است زنانی که در طول بارداری روزانه به ۴۰۰ میکروگرم (۰٫۴ میلی گرم) فولات و کمبود آن در بارداری نیاز دارند ، خطر جدی کودک را که دچار نقص لوله عصبی است ، افزایش می دهند.

مصرف روزانه مارچوبه به دلیل سرشار بودن از فولات به جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می کند.

مارچوبه تازه پر از فولات است. ۱۰۰ گرم نیزه مارچوبه حدود ۵۴ میکروگرم و یا ۱۴٪ از مقدار روزانه (RDA) فولات اسید فولیک یکی از مهمترین عوامل مؤثر در سنتز DNA در سلول است.

هشدار مهم: مصرف زیاد مارچوبه در دوران بارداری مناسب نیست و ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد.

مارچوبه منبع عالی فولات (B9) است. مصرف تنها نیم فنجان مارچوبه حدود ۵ درصد از نیاز یک فرد بزرگسال و ۵ درصد از نیاز روزانه آنها را در زنان باردار برطرف می کند. فولات ماده مغذی مهمی است که به شکل گیری گلبول های قرمز کمک می کند و با تولید آن در ایجاد DNA مؤثر است.

بنابراین ، بهتر است برای زنان باردار از رشد و تکامل کامل شیرخوارشان در مراحل اولیه بارداری اطمینان حاصل شود.

مصرف کافی فولات از منبعی مانند مارچوبه ، سبزیجات دارای برگ سبز و میوه می تواند به جلوگیری از نقص مادرزادی لوله عصبی مانند اسپینابیفیدا کمک کند.

نقص لوله عصبی می تواند منجر به بیماری های مختلفی از جمله ناتوانی در یادگیری ، عدم کنترل روده و مثانه و ناتوانی جسمی شود. در حقیقت ، مصرف کافی فولات در دوران بارداری قبل از تولد و اوایل بارداری بسیار مهم است و پزشکان معمولاً مکمل های فولات را برای این خانم ها تجویز می کنند.

فولات همچنین به دلیل تجمع غیر طبیعی آب در بافت های بدن به دلیل خاصیت دیورتیک آن ، به کاهش تورم کمک می کند.
مفید برای هضم و دستگاه گوارش

مارچوبه حاوی مقادیر قابل توجهی اینولین ماده مغذی ، چربی پیچیده ای است که معمولاً به عنوان prebiotics شناخته می شود. تا رسیدن به روده بزرگ هضم نمی شود ، توسط یک باکتری خوب مانند لاکتوباسیل ها تغذیه می شود. اینولین به بهبود و جذب مواد مغذی کمک می کند.

همچنین منبع خوبی از فیبر رژیم غذایی است و دارای خاصیت ملین است که به نرم شدن مدفوع و روده ها کمک می کند و باد ، نفخ و یبوست را از بین می برد.

علاوه بر هضم سالم ، فیبر به کاهش سطح کلسترول بدن نیز کمک می کند. به طور گسترده برای درمان اسهال ، اسهال خونی و اسهال توصیه می شود که این احساس ناراحتی در شکم مانند سوزش یا درد شکم است که در طول یا بعد از خوردن غذا ایجاد می شود.

مطالعات نشان داده است که مارچوبه همانند طب مدرن در درمان سوء هاضمه مؤثر است.

مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای فیبر موجود در مارچوبه به درمان درد معده ، کاهش نفخ شکم و سلامت گوارش کمک می کند و با افزایش باکتری های مفید روده ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
خواص مارچوبه برای دیابت

مواد مغذی ضد التهابی موجود در مارچوبه به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ کمک می کند. این اثر مطلوب همچنین می تواند به دلیل وجود مواد معدنی کروم باشد. کروم نقش مهمی در تنظیم سطح قند خون دارد. مارچوبه با بهبود ترشح انسولین ، دیابت را بهبود می بخشد.

آنتی اکسیدان و ضد التهاب موجود در مارچوبه بسیاری از بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی را متوقف می کند. مقادیر بالای ویتامین های گروه B در مارچوبه عامل اثرات ضد دیابتی این گیاه است.

ویتامین های گروه B که معمولاً در مارچوبه یافت می شود شامل B1 (تیامین) ، B2 (ریبوفلاوین) ، B3 (نیاسین) ، B5 (اسید پانتوتنیک) ، B6 (پیریدوکسین) ، B9 (اسیدفولیک) و کولین است. ویتامین های گروه B نقش اساسی در متابولیسم قند و نشاسته دارند و برای مدیریت صحیح قند خون ضروری هستند.

اسیدفولیک همچنین در تنظیم هموسیستئین (که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد) نقش اساسی دارد.

مارچوبه همچنین منبع خوبی از فیبر محلول است و مطالعات متعدد نشان داده است که فیبر محلول خطر بیماری قلبی عروقی و دیابت را کاهش می دهد.

دانشمندان اخیراً دریافته اند که مارچوبه به عنوان یک سلاح سرد برای دیابت استفاده می شود.

استفاده مداوم از این گیاه که هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند ، می تواند به کنترل قند خون کمک کند.

گفته می شود مارچوبه انسولین بیشتری در بدن ایجاد می کند و هورمون انسولین نقش مهمی در جذب گلوکز دارد.
خواص مارچوبه برای یبوست

مارچوبه همچنین به دلیل مقادیر بالای فیبر نامحلول که در بهبود حرکات روده کمک می کند ، در جلوگیری و درمان یبوست نیز مفید است.
مضرات مارچوبه

تولید گاز در بدن: مارچوبه حاوی نوعی کربوهیدرات به نام بالاترین است. بدن باید هضم شود تا این قند پیچیده هضم شود. در طی فرآیند تجزیه کربوهیدرات ، گاز به صورت نفخ تولید می شود.

بارداری و تولید شیر: این گیاه به طور سنتی برای جلوگیری از بارداری با تغییر تعادل هورمونی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، این امر برای زنان باردار در دوران بارداری و تولید شیر مشکلی ایجاد نمی کند. اما نباید از آن بدون توصیه پزشک استفاده کرد.

واکنش های آلرژیک: مارچوبه می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در افرادی شود که به پیاز ، تره فرنگی و سایر گیاهان خانواده لیلی حساس هستند.

سنگ کلیه: مارچوبه حاوی پورین است. پس از پورین ، پورین به اسید اوره تبدیل می شود و اگر مقدار زیادی پورین در بدن وجود داشته باشد ، مقدار زیادی اوره در بدن تجمع می یابد. این برای افرادی که سنگ کلیه یا نقرس دارند ، مناسب نیست. این افراد باید از غذاهای حاوی مقدار زیادی پورین مانند مارچوبه خودداری کنند.

آلرژی و آلرژی

مانند سایر سبزیجات ، مارچوبه در بعضی از افراد ممکن است باعث حساسیت و حساسیت شود.

تداخلات دارویی

مارچوبه به دلیل داشتن مقدار بالای ویتامین K ممکن است در برخی از رقیق کننده های خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد.

مارچوبه به دلیل خاصیت دیورتیک بودن برای افرادی که نارسایی کلیه دارند توصیه نمی شود. از آنجا که مارچوبه در افراد مبتلا به این اختلال استفاده می شود ، می تواند سطح اسید اوریک و در نتیجه نقرس را افزایش دهد.

توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد مارچوبه به دلیل اسید اگزالیک می تواند باعث سنگ کلیه شود.

اگر از بیماری کرون رنج می برید باید این را هم بدانید که فیبر موجود در این سبزی می تواند برای آنها مشکل ساز باشد.

مصرف زیاد مارچوبه در دوران بارداری احتمال سقط جنین را افزایش می دهد.

توجه داشته باشید که مارچوبه برای مبتلایان به ادم ادراری یا اختلالات عصبی توصیه نمی شود.

مارچوبه همچنین برای مبتلایان به روماتیسم و سنگ کلیه خوب نیست.

منبع : اثرات درمانی مارچوبه چیست
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.175 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت