تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

panahi73 Offline
#1 ارسال شده : 1398/07/08 04:35:24 ب.ظ
panahi73

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 4
مکان: تهران

هموروئیدکتومی یکی از روشهای پرکاربرد برای جراحی بواسیر یا هموروئید است. بیماری بواسیر موجب اتساع و گشاد شدن عروق در این ناحیه شده و در اثر اعمال فشار ایجاد می شود. بواسیر می تواند زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و نشانه هایی از جمله درد، سوزش، خارش و... را ایجاد نماید.
بواسیر اگر در مراحل اولیه باشد، با استفاده از درمان های خانگی بهبود می یابد. اما بواسیر پیشرفته تنها با روشهای تهاجمی نظیر جراحی درمان می شود. جراحی بواسیر شامل تکنیک های مختلف درمان با استاپلر، رابربند، اسفنکتروتومی داخلی-جانبی و هموروئیدکتومی می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش پرکاربرد هموروئیدکتومی بپردازیم :

هموروئیدکتومی به چند روش انجام میشود؟
به زبانی ساده می توان گفت هموروئیدکتومی، به جراحی برداشت بافت هموروئیدی گفته می شود. این روش جراحی برای درمان هموروئیدهای درجه ۳ و ۴ کاربرد دارد. این روش درمان بواسیر به دو طریق زیر انجام می شود.
هموروئیدکتومی بسته : هموروئیدکتومی بسته برای درمان هموروئید های نوع داخلی که عروق داخل مقعد را درگیر نموده کاربرد دارد. در این روش برای از بین بردن بافت هموروئیدی بیمار تحت بیهوشی قرار گرفته و پزشک با استفاده از چاقوی جراحی، الکتروکوتر و یا لیزر اقدام به برش کرده و بافت هموروئیدی را خارج می کند. در مرحله آخر با استفاده از بخیه زخم ترمیم می شود.
هموروئیدکتومی باز : این روش درمان بواسیر مشابه هموروئیدکتومی بسته انجام می شود. با این تفاوت که بعد از خروج بافت هموروئیدی، زخم بخیه زده نمی شود و رها می شود تا به مرور برطرف شود. در مواردی بسته به شرایط بیمار و محل برش پزشک از ترکیبی از روش باز و بسته استفاده می نماید.
معمولاً بیمار پس از عمل به یک هفته استراحت نیاز داشته و زخم جراحی بعد از طی ۴ الی ۶ هفته به طور کامل بهبود می یابد.
خطرات و عوارض هموروئیدکتومی
انجام جراحی مقعد بی شک بدون عوارض و مشکلات خاص خود انجام نمیشود. برخی از این عوارض و خطرات کوتاه مدت هستند، و بعد از طی چند روز برطرف می شود. این عوارض به این شرح است:
خونریزی آنال
لخته شدن خود در موضع جراحی
عفونت
ناتوانی در دفع گاز و یا مدفوع
دسته ای دیگر از این عوارض هستند که بلند مدت بوده و می تواند مشکلات دیگری را پدید آورد. این عوارض عبارتند از :
تنگ شدن مقعد
عود بواسیر
فیستول
پرولاپس رکتوم
با توجه به عوارض متعدد و مشکلاتی که این درمان ایجاد می کند. نمی توان آن را به عنوان بهترین روش درمان معرفی نمود. بلکه بهترین روش درمان با لیزر است. درمان هموروئید با لیزر نه تنها هیچ عوارضی را ایجاد نمی کند بلکه در کمترین زمان ممکن و با هزینه ای مناسب انجام می شود.

مراقبت بعد عمل هموروئیدکتومی
با انجام برخی مراقبت ها می توان عوارض و خطرات بواسیر را به حداقل کاهش داد و یا از آنها جلوگیری نمود. به علاوه رعایت این نکات می تواند نتیجه درمان را تضمین کرده و مانع از عود مجدد بواسیر گردد. برخی از مهمترین درمان های بعد از هموروئیدکتومی به این شرح است :
مصرف فیبر : فیبر ماده ای مغذی و موثر در درمان یبوست است. فیبر در دو نوع محلول در آب و محلول در چربی یافت می شود. بدن انسان قابلیت هضم فیبر را ندارد. در نتیجه این ماده در روده ها تجمع کرده و موجب افزایش حجم مدفوع می شود. فیبر را می توان در سبزیجات، میوه ها و غلات یافت.
آب کافی : مصرف آب به میزان کافی می تواند موجب نرم نمودن مدفوع شود. که این امر در جلوگیری از یبوست موثر است. هیدراته نگه داشتن بدن در خروج سریعتر سموم از بدن نیز موثر است. برای این منظور می بایست، هر فرد در طول روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشد.

: قرار دادن ناحیه کفل در لگن و یا آب درمانی می تواند به بهبود سریعتر زخم کمک نماید. استفاده از حمام سیتز در پیشگیری از عفونت نیز موثر است. برای افزایش تاثیر این روش می توان مقداری جوش شیرین به آن افزود.
داروها : معمولاً پزشک بعد از عمل مصرف برخی داروها مانند مسکن و آنتی بیوتیک را برای جلوگیری از درد و عفونت توصیه می کند.
ورزش : انجام ورزش و تحرک می تواند به افزایش گردش خون، بهبود عملکرد روده و درمان سریع تر زخم کمک نماید. برای این منظور انجام ورزش های سبک نظیر پیاده روی توصیه می شود. از انجام ورزشهای سنگین بپرهیزید.
مراقبت از زخم : برای مراقبت از زخم ضمن رعایت بهداشت مقعد بدون زیاده روی، می توانید هنگام نشستن از یک بالش نرم دوناتی شکل استفاده نمایید.
تعویض مرتب پانسمان : به منظور جلوگیری از عفونت زخم، تعویض مرتب پانسمان توصیه می شود.

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.141 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت