تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sgmedhat Offline
#1 ارسال شده : 1398/05/16 11:18:55 ق.ظ
sgmedhat

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

اشنایی با انواع سیستم های قالب بندی بتن
سیستم های قالب بندی بتن برای کاربردها و مکان های مختلف و بنابر نیاز مشتری تغییر می کند . قالب بندی در انواع قالب بندی ستون ، قالب بندی دیوار ، قالب بندی سقف ، قالب فلزی راه سازی ، سیستم هیا قالب بندی تونلی و انواع سازه های خاص قالب بندی است که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت :
قالب بندی ستون :
قالب بندی ستون در چند مدل مختلف انجام می شود :
قالب بندی مدولار : از روش های قدیمی قالب بندی و بسیار مرسوم در ایران می باشد که از ترکیب پنل های مدولار ، کنج های فلزی و ملزومات قالب بندی ایجاد می شود .
قالب ستون پلای وود : این قالب بتن ترکیب پلای وود و بدنه فلزی می باشد . ایجاد سطح بتن اکسپوز از ویژگی های اصلی این سیستم می باشد .
قالب ستون لارج پنل : این نوع قالب بندی مشابه قالب بندی مدولار است با این تفاوت که قالب ها در اندازه های یک تکه طزاحی و تولید می شوند و با کلمپس چدنی به یکگیر متصل می شوند .
قالب ستون ال : یکی از سیستم های قدیمی قالب بندی است که به صورت دو تکه و در ارتفاع 3 متری تولید می شود و قالب ها توسط پین و گوه و کلمپس به یکدیگر متصل می شوند .
قالب بتن ستون گرد : این روش قالب بندی برای مقاطع گرد مورد استفاده قرار می گیرد و در قطرهای مختلف قابل تولید می باشد .



قالب بندی دیوار :
قالب بندی دیوار مدولار : از روش های مرسوم قالب بندی در ایران می باشد که از ترکیب پنل های قالب مدولار و نبشی صفر ایجاد می شود . این قالب ها توسط اتصالاتی نظیر پین و گوه ، گیره ، بلت ، مهره خروسکی و واشر به یکدیگر متصل می شوند.
قالب فلزی دیوار لارج پنل : در این سیستم از ورق های یک تکه برای دیوار استفاده می شود و نیازی به مونتاژ و دمونتاژ مشابه قالب مدولار نیست .
قالب بندی دیوار پلای وود دو طرفه: این روش قالب بندی یکی از جدیدترین سیستم های قالب بندی است که از رویه پلی وود و پشت بندهای فلزی تشکیل شده است . بر روی پلی وودها بسته به ضخامت بتن تیرهای عمودی h20 قرار می گیرند .
قالب بندی دیوار پلای وود یک طرفه : این سیستم مشابه سیستم قالب بندی پلی وود دو طرفه است با این تفاوت که به جای استفاده از بلت و مهره ، از خرپا به عنوان پشت بند دیوار استفاده می شود .
قالب بندی پلای وود هوپاد : این سیستم قالب بندی از رویه پلی وود و بدنه فلزی و پشت بند های فلزی تشکیل شده است و توسط دنده شانه ای و گیره چدنی به یکدگیر متصل می شود .


قالب بندی سقف :
قالب سقف میز پرنده : یکی از جدیدترین سیستم های قالب بندی است که رویه پلی وود ، تیرh20 و شورینگ ( اسکافلد ) فلزی تشکیل شده است .
این سیتسم برای بتن ریزی سقف های وسیع بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .
قالب بندی سقف فلکس : این سیستم مشابه سیستم میز پرنده است با این تفاوت که عملیات مونتاژ و دمونتاژ به صورت کامل در محل پروژه انجام می پذیرید و امکان تغییرات در انواع اشکال هندسی در پروژه را فراهم می نماید .


قالب های راهسازی :
قالب نیوجرسی :
این قالب برای ساخت قطعات پیش ساخته مانع بتنی آزادراه ها مورد استفاده قرار می گیرد و می بایست توسط مفصل های نیوجرسیکه دارای استاندارد MN5 هستند به یکدیگر متصل شوند . این قالب ها جایگزین مناسبی برای گاردیل ها هستند .

قالب تونل لاینینگ : سیستم هیدرولیکی قالب تونل لاینینگ برای ساخت انواع تونل راه ، اب و فاصلاب ، راه آهن و ... مورد استفاده قرار می گیرد .

قالب سرستون : قالب مورد استفاده در زیر ستون های پل ها و تقاطع های غیر هم سطح می باشد که در اشکال مختلف گلدانی ، نیلوفری و ... تولید می شود .

سایر سیستم های قالب بندی :
قالب تونلی فرم : قالب بندی یکپارچه دیوار و سقف که در پروژه های انبوه سازی مشابه مسکن مهر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . این سیستم فاقد ستون می باشد و به صورت یک پارچه در هر مرحله سقف بتن ریزی می شود .

قالب های خاص :
امکان تولید انواع سیستم های قالب بندی مطابق نیاز مشتری فراهم می باشد .

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 3.156 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت