تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

pml1990 Offline
#1 ارسال شده : 1397/11/22 06:23:15 ب.ظ
pml1990

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 10

در این مقاله سعی داریم سوالات متداولی که در خصوص تعویض مفصل و یا جراحی زانو پیش میاد بیان کنیم .
تعویض مفصل چیست؟
بخش عمده ای مباحث جراحی زانو مربوط به تعویض مفصل است، داخل مفاصل غضروف هایی وجود دارد که این غضروف ها یک سطح نرم و لولایی شکل را برای بدن به وجود می‌آورند که مفاصل بتوانند به راحتی حرکت کنند.عضلات هم می‌توانند نیروهایشان را روی این مفاصل اعمال کنندو انسان بدین‌گونه می‌تواند در طول زندگی از مفاصل خود بدون درد و با کارایی بسیار زیاد استفاده کنند.

تعویض مفصل زانو

بعضی مفاصل فرسایش بیشتری دارند و بعضی کمتر اما تقریباً همه ی مفصل ها در اثر کهولت سن دچار فرسودگی شده و مقداری از کارایی خود را از دست میدهند و مقداری از صافی مفصل و صافی غضروف ها را از دست میدهند.اما برخی التهاب باعث تسریع در از بین رفتن مفاصل می شود مهمترین علت ضربه است.

ژنتیک یا ارث بردن و تغذیه به مقدار کمی می‌تواند موثر باشد نوع زندگی یا لایف استایل هم می‌تواند موثر باشد.

جراحی زانو
برخی مفاصل ذات زودتر دچار فرسایش می‌شوند مثل مفاصل زانو و ستون فقرات این مفاصل زودتر و بیشتر از سایر مفاصل از بین میرود گاهی به دلیل ضربه خوردن مفصل به طور ناگهانی تخریب می‌شود و برای همیشه غیر قابل برگشت است بشر از دیرباز به فکر افتاد که وسیله‌ای را جایگزین مفصل کند.

در ابتدا غضروف ها را به صورت کامل خارج می کردند و متوجه می شدند که پایداری و کارایی مفصل به طور کلی از بین میرود همانند ورود صنعت به تمام قسمت‌های زندگی بشر صنعت وارد پزشکی هم شد.علوم صنعتی و مهندسی توانستند در بحث مفاصل بسیار موفق باشند.تعویض مفصل به صورت ابتدایی حدود ۴۰، ۵۰ سال پیش روی مفاصل هیپ و زانو انجام شد سپس با پیشرفت بشر در زمینه تعویض مفصل نوع مواد به گونه ای تغییر کرد که کارایی بیشتری داشته باشند و تاثیر منفی روی بدن نداشته باشد که در اصطلاح به این امر bioavailability می‌گویند .

جراحی زانو

تعویض مفصل و جراحی زانو
یعنی جسمی که تاثیر منفی روی بدن نداشته باشد و ضمناً بدن هم تاثیر منفی روی آن نداشته باشدو بتواند سالیان سال در بدن با کارکرد قابل قبول مورد استفاده قرار بگیرد.برخی فلزات در بدن سیستم ایمنی بدن را به شدت تحریک می‌کنند مثل مواد آلی گیاه چوب و سیستم ایمنی بدن می تواند به صورت پاتولوژیک جسم خارجی را دفع کند.گاهی نیز ممکن است خود فلز بی ضرر باشد ولی خود بدن جسم خارجی را حل میکند و دفع میکند.

همچنین ابزارهای کارگذاری مفاصل مصنوعی در ابتدا بسیار ساده تر بودند و همین طور که در سایر رشته ها شاهد پیشرفت بودیم.در مورد ابزار تعویض مفصل هم این تغییرات مثبت را شاهد بودیم درگذشت طول مدت عمل تعویض مفصل زانو یا لگن خیلی طولانی بود اما امروز شاهد سرعت و دقت بسیار بالایی هستیم از طرفی کارایی.و جنس مواد تشکیل دهنده پروتز ها هم خیلی پیشرفت داشته به طوری که پروتز طول عمر بیشتری دارد.طول عمر تعویض مفصل صرفاً وابسته به جنس آن نیست.بسیاری از بیماران نگران هستند که طول عمر پروتز چقدر خواهد بود.پروتز های کمپانی های مختلف از لحاظ طول عمر تفاوت بسیار کمی دارند.

نحوه نگهداری
نحوه کارگذاری مفصل
نحوه استفاده بیمار از مفصل
وجنس استخوان بیمار بسیار حائز اهمیت است چون پروتز در داخل استخوان بیمار گذاشته میشود.و این موضوع مهم است که استخوان مفصل جدید را چگونه نگه خواهد داشت.

آیا جراحی زانو یا تعویض مفصل انجام بدهیم یا خیر؟
برخی افراد عمل تعویض مفصل را به عنوان یک عمل بسیار ساده می دانند که در اولین ویزیت از پزشک انتظار پیشنهاد جراحی دارند که این موضوع کاملا اشتباه است.تعویض مفصل جراحی زانو ی ساده و پیش پا افتاده ای نیست و از طرفی برخی بیماران فکر می کنند.بعد از جراحی زانو تعویض مفصل زانو ،دیگر هم نمی شود.

و یا جراحی لگن بعد از تعویض دیگر کارایی نخواهد داشت و یا تا آخر عمر محکوم به لنگیدن هستند.این موضوع هم کاملا اشتباه است.اگر تعویض مفصل در یک فرد مناسب توسط یک پزشک کار آمد با روشی صحیح انجام شود می تواند.زندگی فرد را متحول کند و می‌تواند عملکرد کاملی به عضو برگرداند.


جراحی زانو

تعویض مفصل در چه افرادی باید انجام شود؟
تعویض مفصل برای فردی که مشکل بسیار کمی دارد یعنی فرد به زندگی خود ادامه میدهد.بدون درد و بدون لنگش و کار خود را بدون مشکل خاصی انجام می دهد.برای گذراندن زندگی مجبور به خوردن مسکن نیست.فردی که مشکل حکمی دارد مشکل کم را با تعویض مفصل حل نکنیم.

افرادی که مشکلات بسیار زیادی دارند مناسب تعویض مفصل نیستند.

افرادی که مشکلات آنها آنقدر زیاد است که با تعویض یک مفصل حل نمی شود و بیمار احساس بهبودی نمی کند.مثلاً فردی که تمام مفاصل او خراب است از جمله ستون فقرات فرسوده و خمیده از لگن ها خراب و مفاصل زانو ها خراب است و درگیر بیماری های روماتیسمی است و یا اینکه بیمار آرتروز ژنتیکی مادرزادی شدیدی در تمام مفاصل دارد این افراد با تعویض یک مفصل احساس خوبی نخواهند داشت و مشکلی حل نخواهد شد

مثلاً فردی که به دلیل دردهای ناشی از ستون فقرات که در سایر اندام ها احساس می شود مجبور به مصرف مسکن در تمام روز است صرفاً با تعویض مفصل زانو و باقی ماندن ستون فقرات در شرایط سابق بهبودی حاصل نخواهد شد و کیفیت زندگی خیلی تغییر نخواهد کرد.
منبع http://draliyeganeh.com
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.108 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت