تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

webone Offline
#1 ارسال شده : 1397/07/03 05:42:04 ب.ظ
webone

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 5
مکان: تهران

اولین گام در فرایند اجرای نورپردازی، مرحلۀ طراحی تالار می‌باشد. نورپردازی در طراحی تالار هنر و دانش تجزیه و تحلیل رابطه‌ای است که توسط نور، میان انسان و ساختمان‌ ایجاد می‌گردد.
در ساخت تالار بسته به نوع سازه، سبک معماری و متریال استفاده شده در طراحی تالار و کاربری سازه دارای خصوصیاتی است که طراح نورپرداز می‌بایست در راستای تقویت آن خصوصیت گام بردارد. به منظور هر چه برجسته‌تر کردن یک تالار و فضای پیرامون آن نیاز به یک سری عملیات است که آن را در هر زمان از نظر پنهان نکند و اینجاست که بحث نور مطرح می‌شود


نمونه ی نورپردازی در طراحی تالارنور در ساخت تالار
استفاده از المان‌های نورپردازی مثل انواع پروژوکتور، نورهای پیکسلی، نورهای خطی مناسب و up light می‌تواند برای تالار مناسب باشد. نور، بخش اصلی فضای داخلی تالار را بر عهده دارد، تأمین نور کافی توأم با زیبایی، آرامش را به همراه دارد. روش‌های مختلفی برای نورپردازی ساختمان ازجمله نورپردازی خشن، نورپردازی یکدست و نورپردازی داخلی و بیرونی وجود دارد.
زمانی که می‎خواهید عناصر معماری نمای تالار را مورد توجه قرار دهید از نورپردازی خشن استفاده نمائید. نورپردازی خشن باعث می‌شود بافت‌های کوچک، سطوح و شکل‌های ردیف روی سطح ساختمان مورد توجه بیننده قرار گیرد، اما این اشکال را دارد که نمی تواند سطح وسیعی از نمای ساختمان را روشن کند.
ادوات نورپردازی معمولاً روی همان سازه‌ای که نورشان به آن تابیده شده، نصب می‌شوند و از نمای ساختمان فاصله ندارد. نورپردازی یکدست و نرم، معمولاً از یک نقطه در مجاورت نمای ساختمان شروع می‌شود، که توسط آن می‌توان نمای ساختمان را به صورتی یکنواخت و در سطح وسیعی روشن کرد.

ویرایش بوسیله کاربر 1397/07/03 05:42:42 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.322 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت