تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

bamana Offline
#1 ارسال شده : 1396/09/28 11:23:20 ق.ظ
bamana

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 27
مکان: کرج

مراسم ازدواج در ایران از گذشته تاکنون رسم و رسوم های زیادی وجود داشته که برای گذر از این تشریفات مجالس باید کفش آهنی پا کنید و راه طولانی ای را پشت سر بگذارید. البته علاوه بر آن باید حتماً صبر و تحمل خود را بالا ببرید.

صفر تا صد مراسم ازدواج از خواستگاری تا عروسی
مراسم ازدواج/weddig

مراسم ازدواج به علت اهمیت زیادی که در ایران دارد با چالش های زیادی نیز همراه می باشد. که این مراسمات به شرح زیر می باشند:

۱٫ اولین مراسمی که همگی با آن کمابیش آشنا هستند و در این موقعیت دشوار و پراسترس قرار گرفته اند مراسم خواستگاری می باشد که در این مراسم پیشنهاد ازدواج مطرح می شود و خانواده ی پسر به همراه گل و شیرینی به منزل دخترخانم می روند و پیشنهاد ازدواج توسط یزرگترها صورت می گیرد.

۲٫ اگر مرحله اول که خواستگاری بود به خوبی و خوشی پیش رفته باشد و هر دو طرف راضی باشند مراسم بله برون صورت می گیرد این مراسم از قدیم در ایران وجود داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است. در مراسم بله برون که بعضی آن را مهربرون و خرج برون نیز می شناسند. بعد از مراسم خواستگاری وقتی هر دو خانواده موافقت و رضایت خود را از یکدیگر اعلام کردند خانواده داماد درخواست مراسم بله برون را از خانواده عروس می کنند. در این جلسه داماد به همراه خانواده و بزرگان اقوام خود به منزل عروس رفته و خانواده عروس نیز در این مراسم از بزرگان فامیل خود دعوت به عمل می آورند تا در این مراسم حضور داشته باشند.

علت انجام این جلسه تعیین میزان مهریه وشیربهای عروس و توافق بر سر آن می باشد. بعد از آن که توافق حاصل شد نتیجه حاصله را بر روی یک کاغذ می نویسند و آقای داماد باید زیر آن را امضا کند و معمولا چند تن از بزرگترها نیز برای اطمینان بیشتر زیر برگه را امضا می کنند.

۳٫ بعد از بله برون مراسم نامزدی و شیرین خوران صورت می گیرد که در این مراسم معمولا تعداد بیشتری از اقوام هر دو طرف وجود دارند و در آن خانواده داماد هدایایی به عروس خانم تقدیم می کنند و بعضا با رقص و پایکوبی همراه می باشد در این جلسه حلقه نامزدی نیز به عروس خانم تقدیم می شود و خانواده داماد آن را به دست عروس خانم می اندازند.

۴٫ مراسم بعدی که یکی از مهمترین مراسم ها می باشد مراسم عقد است که در آن سفره ای با عنوان سفره عقد می اندازند که در آن چندین ظرف وجود دارد که همگی تزیین شده اند و داخل ظرف ها از گردو، بادام، فندق، نبات، نان و …می باشد و هرکدام معنی ای برای عروس و داماد دارد که برای پربرکت شدن زندگی و… می باشد. داخل سفره عقد عسل، شیرینی، نان و پنیر و سبزی و … نیز می باشد که بازهم معانی ای دارند و نماد برکت و رزق و روزی و شیرینی زندگی نیز می باشند. مراسم عقد به نشانه توافق زن و مرد جهت شروع زندگی مشترک می باشد و در این مراسم همگی دوره سفره عقد می نشینند و خطبه عقد جاری می شود و طرفین برای اعلام رضایت خود نیز کلماتی را ادا می کنند.

۵٫ مراسم دیگری که قبل از مراسم ازدواج صورت می گیرد مراسم جهازبرون می باشد که چندروز قبل از تشریفات عروسی صورت می گیرد و همانطور که از اسم این مراسم مشخص است برای دیدن جهیزیه عروس می باشد و خانواده عروس اقوام خود و خانواده داماد را برای دیدن جهیزیه دعوت می کنند که امروزه این مراسم کمتر دیده می شود.

۶٫ اخرین مراسمی که قبل از عروسی برگزار می شود مراسم حنابندان می باشد که جشنی صورت می گیرد که به معنی خداحافظی عروس از خانه پدری می باشد. در این مراسم عروس ظرفی که داخل آن حنا می باشد و تزیین شده است را می چرخاند و خانم ها دست خود را به حنا آغشته می کنند و حنا نماد شادی و نیکبختی و مهر می باشد. که این مراسم نیز امروزه کمتر انجام می شود.

۷٫ جذاب ترین مراسمی که وجود دارد مراسم عروسی است که در تمام دنیا این مراسم وجود دارد و فقط تفاوت هایی در نحوه برگزاری آن وجود دارد که بستگی به دین و ملیت و مذاهب و طبقه اجتماعی دارد.

ویرایش بوسیله کاربر 1396/09/29 10:53:30 ق.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
sara1400 Offline
#2 ارسال شده : 1397/06/20 09:34:58 ق.ظ
sara1400

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 29
مکان: تهران

مهم ترین گزینه های قابل توجه برای برپایی مراسم عروسی لاکچری

محل برگزاری مراسم را می توان مهم ترین گزینه برای هرچه بهتر دیده شدن مراسم عروسی دانست. تیم تشریفات عروسی به فراخور سلیقه و نیاز عروس و داماد ها چند گزینه برتر باغ عروسی ، باغ تالار و تالار های شهر را به آن ها معرفی خواهند کرد تا در زمان و انرژی عروس و داماد ها صرفه جویی شود و بتوانند در مدت زمانی کوتاه تر به نتیجه مطلوب دست یابند.

نورپردازی و سیستم موسیقی عروسی یکی از مهم ترین و مورد توجه ترین گزینه های عروسی است که تیم تشریفات با انتخاب برترین تیم و سیستم به مجالس عروسی عروس و داماد ها رنگ و جانی دوچندان خواهد بخشید.

هیچ وقت نمی توان اهمیت غذا، پیش غذا و دسر ها را نادیده گرفت. آن چیزی که در نهایت موجب می شود تا در دید همگان خوش بدرخشید، ارائه سرویس و شامی به یادماندنی به میهمانان خواهد بود که موجب می شود تا مدت ها حرف مراسم ازدواجتان بر سر زبان ها باشد. تیم تشریفات با توجه به این اصل، بهترین خدمات را در این شب رویایی به زوج های جوان ارائه خواهد داد.

انتخاب یک آتلیه خوب جز ان دسته از گزینه هایی است که برای عروس و داماد ها بسیار حائز اهمیت می باشد. آن ها بر این باورند که در نهایت فیلم، کلیپ و عکسی که از شب عروسی تهیه شود، می تواند خاطره آن شب را همواره برایشان زنده نگه دارد. تیم تشریفات با درک این حساسیت عروس و داماد ها، لیستی از برترین اتلیه های موجود در شهر را متناسب با هزینه و سلیقه زوج ها به آن ها ارائه خواهد داد.



گل آرایی، میوه آرایی و شمع آرایی از دیگر خدماتی است که تیم تشریفات ملزم به ارائه آن به زوج ها می باشد. قطعا با فراهم کردن فضایی زیبا و رویایی علاوه بر جلب توجه میهمانان، صحنه های زیبا و دلچسبی در فیلم عروسی حک خواهد شد.

از گزینه های مهم و حائز اهمیت در تالار تشریفات و یا باغ عروسی که فاصله بگیریم، به عروس و داماد خواهیم رسید. تهیه لباسی مناسب و درخور برای عروس و داماد یکی از مهم ترین گزینه هایی است که زیبایی و ارزشمندی آن هم برای عروس و داماد و هم برای میهمانان حاضر اهمیت خواهد داشت. با انتخاب پوششی مناسب و شیک می توان بسیار بهتر در مجلس درخشید. تیم تشریفات مجالس با درک کامل اهمیت این موضوع و توجه به سلیقه و بودجه عروس و داماد، برترین مزون های شهر را به آن ها معرفی خواهد نمود تا خیلی زود به نتیجه دلخواه خود برسند.
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.103 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت