تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

امیرعلی 96 Offline
#1 ارسال شده : 1397/06/14 02:12:10 ق.ظ
امیرعلی 96

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 73
مکان: تهران


آرامگاه مهدی اخوان ثالث: مشهد یکی از مقاصد گردشگری و مسیرهای پرتردد به شمار می رود. کسانی که به مشهد سفر می کنند، پس از زیارت امام رضا (ع) سری به سایر جاذبه های این شهر می زنند. آرامگاه مشاهیر بزرگی در شهر مشهد وجود دارد، که بازدید از آن ها در بین گردشگران تور مشهد به خصوص اهالی ادب و معرفت، بسیار مرسوم است و حتما سری به این شاعران نامی می زنند و ارادت خود را نسبت به آن ها ابراز می کنند. یکی از این مکان ها آرامگاه مهدی اخوان ثالث است که در پشت موزه توس قرار دارد.


اخوان ثالث از شاعران معاصر است که او را فردوسی قرن معاصر نیز می دانند. آرامگاه وی بدون قبه و بسیار ساده و غریب به نظر می رسد. سنگ قبری کوچک برای او در نظر گرفته شده است که حاکی از زندگی او است. البته اخوان ثالث نیز، مانند بسیاری از بزرگان دیگر، به دلیل مخالفت با اندیشه های وی مظلوم واقع شده است.
اخوان ثالث در 10 اسفند ماه 1307 در مشهد چشم به جهان گشود. وی از شاعران پرآوازه و موسیقی پژوه کشور بود. مضمون بیشتر شعرهای اخوان ثالث اجتماعی است و گاه حوادث زندگی مردم را به تصویر می کشد. شعرهای وی دارای لحن حماسی بوده و آمیخته با صلابت و سنگینی شعر خراسانی است که ترکیبات نو و تازه رادرون اشعارش می توان یافت. وی نام م.امید را برای تخلص خود در اشعارش انتخاب کرده بود. اخوان ثالث در 4 شهریور 1369 چشم از جهان فرو بست.


به همین دلیل هرساله، در تاریخ 4 شهریور ماه برای برگزاری سالروز درگذشت وی، خانواده و دوستان امید به همراه اکثر کسانی که به اشعار وی علاقه مند هستند بر سر مزارش جمع می شوند. اخوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین شاعران نوپرداز و معاصر است با این که وی تلاش کرده که شعرهایش سبک و قالب نیمایی داشته باشد، اما در شاعری خود نیز سبک و شیوه خاص خود را دارد.
اگر به مشهد سفر کردید بازدید از آرامگاه اخوان ثالث را در بین برنامه هایتان بگنجانید، حیف است که به مشهد بیایید و بازدید از آرامگاه اخوان ثالث را از دست بدهید.

تبلیغات
snapplole Offline
#2 ارسال شده : 1397/06/27 02:55:18 ب.ظ
snapplole

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 5
مکان: تهران

ممنون عالی بود
لوله بازکنی
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.268 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت