تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

fekrebartar Offline
#1 ارسال شده : 1396/12/22 04:41:27 ب.ظ
fekrebartar

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 79

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
مواردی که احکام و آثار هیات مدیره و مدیر عامل مشابه هم هستند عبارت است از :
1. مسئولیت های مدنی مدیران و مدیر عامل
الف) مسئولیت غیرتضامنی. طبق ماده 142 لایحه ، موارد مسئولیت غیرتضامنی عبارتند از :
1. مقررات قانونی : مانند عدم دعوت از مجامع عمومی
2. اساسنامه شرکت : مانند عدم رعایت تعداد سهام وثیقه
3. مصوبات مجمع عمومی : مانند تقسیم منافع موهوم
در این صورت هیات مدیره و مدیر عامل، در مقابل شرکت و اشخاص ثالث منفرداَ یا مشترکاَ مسئول می باشند و دادگاه حدود مسئولیت هر یک را مشخص می نماید. منفرداَ مسئول بودن در حالتی است که مدیری به تنهایی خسارت وارد کند.
ب) مسئولیت تضامنی مدیران و مدیر عامل برابر ثالث
به موجب ماده 143 لایحه ، " در صورتی که شرکت ، ورشکسته شود یا پس از انحلال معلوم شود که دارایی شرکت برای تادیه دیون آن کافی نیست ، دادگاه صلاحیت دار می تواند به تقاضای هر ذینفع هر یک از مدیران و یا مدیر عاملی را که ورشکستگی شرکت یا کافی نبودن دارایی شرکت به نحوی از انحاء معلول تخلفات او بوده است منفرداَ یا متضامناَ به تادیه آن قسمت از دیونی که پرداخت آن از دارایی شرکت ممکن نیست محکوم نماید ".
این ماده بیانگر 2 حالت می باشد :
" 1. انحلال شرکت معلول تخلف مدیران و مدیر عامل
2. ورشکستگی شرکت معلول تخلفات مدیران و مدیر عامل "
در هر دو حالت زمانی می توان به مسئولیت تضامنی استناد نمود که دارایی شرکت کفایت دیون را ندهد. میزان مراجعه طلبکاران به دارایی شخصی مدیران متخلف به اندازه کل خسارات نیست بلکه به اندازه ای است که امکان وصول آن از دارایی شرکت وجود نداشته است. مثلاَ میزان بدهی 200 میلیون باشد و مبلغ 50 میلیون از دارایی شرکت وصول شود. در این صورت به اندازه 150 میلیون امکان مراجعه به اموال شخصی مدیر متخلف وجود دارد. این ماده در رابطه با مسئولیت مدیران و مدیر عامل در برابر طلبکاران است نه در برابر شرکت ، زیرا مسئولیت مدیران در برابر شرکت به اندازه تقصیری که داشته اند باقی است.
2. معامله مدیران و مدیر عامل با شرکت
این معاملات به 3 دسته تقسیم می شوند :
الف: معاملات تحت نظارت
ب: معاملات مطلقاَ باطل
ج: معاملات متضمن رقابت
الف: معاملات تحت نظارت
مدیران و مدیر عامل ، نماینده شرکت محسوب می شوند و از طرف شرکت حق امضا دارند. می توانند اموال شرکت را بفروشند یا اموال خود را به شرکت اجاره دهند. امکان جمع شدن دو عنوان که شخص هم نماینده شرکت باشد و هم اینکه در معاملات شرکت به طور مستقیم یا غیرمستقیم ذینفع واقع شود، وجود دارد. این اشخاص ممکن است از موقعیت خود و اطلاعاتی که در شرکت دارند به نفع خود و به ضرر شرکت سوء استفاده کنند، به عنوان مثال اموال شرکت را به قیمت پایین برای خود بخرند و یا اینکه اموال خود را به قیمت بسیار بالا به شرکت بفروشند.
قانون گذار در مواد 129 تا 131 لایحه ، ساز و کارهای نظارتی پیش بینی نموده تا از سوء استفاده مدیران و حیف و میل اموال شرکت جلوگیری نمایند. به عنوان مثال شخص معامله کننده ، عضو هیات مدیره یا مدیر عامل شرکت الف باشد و معامله با خود معامله کند یعنی مال خود را به شرکت بفروشد یا مال شرکت را بخرد و یا اینکه طرف معامله را شرکت دیگری قرار بدهد که خود در آن شرکت ، شریک یا عضو هیات مدیره یا مدیر عامل است. مثلاَ علی همزمان عضو هیات مدیره 2 شرکت سهامی الف و شرکت تضامنی ب باشد و آن دو شرکت بخواهند با هم معامله کنند. در این شرایط معامله تنها زمانی معتبر است که هیات مدیره شرکت الف ، اجازه معامله را صادر نماید.
هیات مدیره بلافاصله پس از صدور اجازه مراتب را به اطلاع بازرسان رسانده و گزارش آن را نیز به اولین مجمع عمومی عادی گزارش می دهند و مجمع عمومی عادی نیز رای گیری می کند. بدیهی است مدیران یا مدیر عامل ذینفع در این رای گیری شرکت داده نمی شوند.
خلاصه مراحل بالا :
1. اجازه انجام معامله توسط هیات مدیره
2. اطلاع هیات مدیره به بازرس بلافاصله و گزارش به اولین مجمع عمومی عادی
3. گزارش بازرس به اولین مجمع عمومی عادی
4. رای گیری توسط مجمع عمومی عادی
نکته : مثلاَ اگر شخصی سهامدار شرکت سهامی و شریک شرکت تضامنی باشد و این دو شرکت با هم معامله کنند مشمول تشریفات بالا نخواهد بود، زیرا حتماَ در این مثال شخص باید در شرکت سهامی مدیر عامل یا عضو هیات مدیره باشد.
مجمع عمومی عادی یا این معامله را تنفیذ و یا رد می نماید. اگر مجمع عمومی عادی این معامله را تنفیذ بنماید، معامله صحیح است اما اگر این معامله را رد کند، طبق مواد 130 و 131 لایحه دو فرض قابل تصور است :
اول آن که هیات مدیره آن معامله را اجازه داده باشد : اگر هیات مدیره اجازه داده باشد و تدلیس و تقلبی در کار نباشد، معامله صحیح است اما شرکت می تواند از مدیران خود که اجازه انجام معامله ضرری را داده اند، مطالبه خسارت نماید. در این حالت مسئولیت مدیران در قبال جبران خسارت تضامنی است.
دوم آن که این معامله بدون اجازه هیات مدیره انجام شده باشد : چنانچه معامله بدون اجازه هیات مدیره انجام شده باشد، شرکت می تواند تا 3 سال از تاریخ انعقاد معامله و یا اگر معامله ، معامله پنهانی باشد، تا 3 سال از تاریخ کشف معامله درخواست بطلان معامله را از دادگاه صلاحیت دار بخواهد . شرط قابلیت ابطال معامله ، عدم اجازه هیات مدیره است نه ورود خسارت. ابطال این معامله در دادگاه منوط به تصویب مجمع عمومی عادی می باشد.
به موجب ماده 130 لایحه ، اگر تدلیس و تقلبی در میان باشد که شخص ثالث در آن شریک باشد آن معامله فاقد اعتبار است و در مقابل ثالث نیز قابل استناد نیست. به عنوان مثال اگر مدیر عامل شرکت سهامی " الف" که یکی از شرکای شرکت تضامنی " ب" می باشد با شرکت " ب" توافق کند که ملک 10 مییاردی شرکت " الف " را در مقابل 5 میلیارد به شرکت " ب " بفروشد و در قبال اجازه این معامله ، هیات مدیره و مدیر عامل شرکت " الف " مبلغ 500 میلیون تومان از شرکت " ب" دریافت بنماید. در این صورت بازرس از این موضوع آگاه می شود و مراتب را به اطلاع مجمع عمومی عادی می رساند و مجمع نیز معامله را رد می کند. چون شخص ثالث یعنی شرکت " ب " مرتکب تدلیس یا تقلب شده معامله باطل خواهد بود. اما اگر مرتکب تدلیس و تقلب نمی شد حتی در صورت عدم اجازه هیات مدیره و مجمع عمومی عادی، معامله در برابر ثالث کماکان صحیح بوده و شرکت فقط می توانست از مدیران در صورت ورود خسارت ، مطالبه خسارت کند.
ب. معاملات مطلقاَ باطل
اعضای هیات مدیره و مدیر عامل برای اداره امور شرکت از اختیارات گسترده ای بهره مند هستند و ممکن است وجوه متعلق به شرکت را در قالب اعطای تسهیلات در اختیار بگیرند. مدیران و مدیر عامل شرکت حق ندارند به هیچ عنوان از شرکت وام یا اعتباری تحصیل کنند و هم چنین شرکت نمی تواند دیون ایشان را تضمین یا تعهد نماید. مثلاَ اگر نایب رئیس هیات مدیره بخواهد از بانک وامی بگیرد و بانک از او سفته برای تضمین بخواهد شرکت نمی تواند ظهر سفته را به عنوان ضامن امضا نماید. چنانچه مدیران یا مدیر عامل هر یک از این اعمال را به نمایندگی از شرکت یا به مدیر عامل گرفته باید بلافاصله به شرکت مسترد دارد و امضایی که شرکت در ظهر سفته به نفع نایب رئیس انجام داده برای شرکت ایجاد تعهد نمی نماید. ممنوعیت ذکر شده در این ماده در خصوص شخص حقیقی نماینده شخص حقوقی عضو هیات مدیره هم جاری می باشد.
لازم به ذکر است این ممنوعیت شامل همسر و اقارب نسبی این اشخاص تا درجه 2 از طبقه 1 ( پدر ، مادر ، فرزند ، نوه ) و درجه 1 از طبقه 2 ( اجداد ، برادر و خواهر ) هیات مدیره و مدیر عامل نیز می شود.
معاملات مطلقاَ باطل دو استثنا دارد :
1. اشخاص حقوقی عضو هیات مدیره از شمول این حکم مستثنی هستند. به عنوان مثال اگر شرکت کاله ، عضو هیات مدیره ایران خودرو شود می تواند از ایران خودرو وام یا اعتبار دریافت کند.
2. اگر بانک و موسسات مالی و اعتباری در قالب شرکت های سهامی اداره شوند، می توانند تحت قیود و شرایط عادی و جاری، معاملات ذکر شده در ماده 132 را با هیات مدیره و مدیر عامل انجام دهد. به عنوان مثال بانک صادرات به هیات مدیره یا مدیر عامل خود وام اعطا کند.
ج. رقابت با شرکت
به موجب ماده 133 لایحه ، هیچ کدام از اعضا هیات مدیره حتی اشخاص حقوقی و نماینده او و مدیر عامل نمی توانند با شرکت رقابت کنند و معاملاتی انجام دهند که متضمن رقابت با شرکت و مانند موضوع شرکت باشد. این ماده قاعده آمره می باشد. مثلاَ قنبر که عضو هیات مدیره شرکت ایران خودرو است ، خودرو چینی وارد ایران کند و با قیمت پایین در بازار عرضه کند.
اگر مدیر عامل یا اعضای هیات مدیره این معاملات را انجام دهند معامله صحیح است ، اما ضمانت اجرا این است که اگر شرکت ضرری وارد شود، شخص زیان زننده مکلف به جبران ضرر می باشد و این ضرر اعم است از ورود خسارت یا تقویت منفعت . پس شرط اقامه دعو علیه مدیران و مدیر عامل ورود ضرر می باشد.
در بندهای 3 و 4 ماده 258 لایحه ، برای اعضای هیات مدیره و مدیر عامل که از اموال و اعتبارات شرکت و اختیارات خود در جهت منافع شخصی سوء استفاده کنند، ضمانت اجرای جزایی پیش بینی شده است.


موارد مشترک احکام هیات مدیره و مدیر عامل شرکت
تبلیغات
selinofell197 Offline
#2 ارسال شده : 1400/08/07 07:49:22 ب.ظ
selinofell197

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 11

Jordan 12 Retro
Air Jordan Sneakers
Pandora Official Site
GGDB Sneakers
Moncler Jacket
Pandora Ring
Jordan Sneakers
Nike Official Website
Moncler Vest
Jordan Retro
Pandora Jewelry
Jordan Sneakers
Jordan 11
Air Jordans
Air Max 270 Price
Air Max 98
Golden Goose Shoes
Air Jordan Sneakers
Yeezys
Nike Mens Shoes
Air Jordan 3
Jordan 8
New Jordans 2018
Ferragamo
Nike Outlet Store
Pandora Canada
Golden Goose Sneakers Women
Jordans 5
Air Jordan 3 Retro
Jordan Retro
Jordan Sneakers
Nike Air Force One
Jordan 11 Win Like 96
Air Jordan
Nike Outlet
Kyrie Irving Shoes
Cheap Jordan Shoes
Ferragamo Shoes
Nike Outlet
Golden Goose Factory Outlet
Harden vol 1
Mid Star Golden Goose
New Jordans 2021
Nike Air Max
Louboutin Shoes
Pandora Bracelets
Nike Outlet Store Online Shopping
GGDB Sneakers
Jordan 11
Air Jordan 1
Soccer Cleats On Sale
Moncler Outlet
Nike Snkrs
Jordan 11's
Jordans 11
Jordans 11
Nike Huarache
Air Jordan 5
Jordan Shoes
Nike Shoes On Sale
Jordan Shoes
Pandora Jewelry
Nike For Women
Jordan 13
James Harden Shoes
Air Jordan 4
Louboutin shoes
Jordan Retro 12
Nike Shoes For Women
Air Max 95
Fitflops Sale Clearance
Adidas Yeezy Boost 350
Jordan 4
Jordans Retro
Birkin Bag
Pandora
Pandora Jewelry
Adidas Yeezy
Red Bottoms Louboutin
Jordan Retro 12
Air Max 90
GGDB
Air Jordan
Yeezys
Air Jordan 11
Air Jordan 14
Pandora
Fjallraven Kanken
Nike Air Force 1 Low
Red Bottoms
Golden Goose Sneakers
Yeezy
Jordan Retro 9
New Nike Shoes
Moncler
Jordan 6
Adidas NMD
Jordan Retros
Pandora Rings
Pandora Charms
Retro Jordan
Red Bottom Shoes
Jordan 11 Low
Yeezys
Balenciaga
Outlet Golden Goose
Jordan 5 Retro
Jordan 4 Retro
Golden Goose Sale
Pandora Charms Outlet
Nike Shoes
Nike Shoes For Women
Cheap Jordan Shoes For Men
Jordan 4
Jordan 6 Rings
Jordan Retro 6
Nike Outlet Store Online Shopping
Air Jordan 12 Retro
NMD R1
Balenciaga Triple S
Jordan Retro 11 Mens
Moncler Outlet Online
Red Jordan 11
Valentino Sandals
Pandora Canada Jewelry
Air Max 2018
Golden Gooses For Sale
Outlet Moncler
Moncler Coats
Jordan Retro 10
Moncler Outlet
Moncler Jackets For Women
Jordan 11s
ECCO Shoes For Women
Golden Goose Sneakers Sale
Fitflop Sandals Clearance
joek0114 Offline
#3 ارسال شده : 1400/10/18 05:02:29 ق.ظ
joek0114

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 27

New Shoes
Nike Shoes
Ultraboost
Nike Store
Nike Outlet Store
Pandora UK
Nike Shoes 2019
Nike Cortez Women
Womens Nike Shoes
Nike Air Force
Kyries Shoes
Nike Huarache
Nike Air Max 270 Men
Nike Store
Nike Shoes
Nike Outlet
Nike Lebron 16
Jordan 13 Retro
Moncler UK
Adidas Yeezy Boost 350
Valentino Sneakers
Nike Air Max 2019
Jordans Retro
Adidas Sneakers For Women
Pandora Earrings
Air Force Ones Nike
Pandora Jewelry Rings
Nike Shoes
Nike Outlet Store
Air Force 1 Low
Adidas NMD
New Nike Shoes
Christian Louboutin Shoes
Pandora Jewelry Store
Red Bottoms
Mens Nike Shoes
Yeezys
Nike Sneakers
Pandora Official Website
Nike Store
Pandora Canada
Nike Clearance
Christian Louboutin Outlet
Fjallraven Kanken Backpack
Yeezy Boost
Pandora Bracelets For Women
Pandora
Adidas Yeezy
Nike Shoes
Pandora
Nike Cyber Monday
Nike Factory
Nike Air Max 98
Yeezy
Ferragamo Shoes
Nike Free
Vans Shoes Outlet
Christian Louboutin Shoes Sale Outlet
Nike Air More Uptempo
Yeezy 500 Black
Nike Presto Women
Nike Shoes
Nike Factory
Nike Sneaker
Nike Outlet
Red Bottom Heels
Nike Outlet
Christian Louboutin Outlet
Nike Air Force 1 Women
Pandora Bracelets Clearance
Adidas Yeezy
Adidas Ultra Boost
Nike Sneakers For Women
Nike Outlet Store
Jordan 11 Gamma Blue
Lebron Shoes
Nike Factory Outlet
Stan Smith Adidas Sneakers
Kyrie Shoes
Nike Running Shoes For Women
Christian Louboutin UK
Pandora Jewelry
Nike Clearance
Pandora Necklace
Christian Louboutin Heels
Jordan Sneakers
Red Bottom Shoes
Pandora
Jordan Shoes For Kids
Nike Clearance Outlet
Nike Free Run
Lebron 16
Nike Shoes
Yeezy Shoes
Nike Outlet Store
Cheap Nike Shoes
Christian Louboutin
Christian Louboutin Shoes
Nike Air Zoom Pegasus
Nike Running Shoes
Air Max 95
Pandora Canada
Jordan Retro
Christian Louboutin Shoes
Red Bottom Shoes
Nike Air Max 720
Pandora Charms
Air Max 98
Nike Basketball Shoes
Nike Cortez Women
Nike Factory Store
Lebron 17
Nike Air Max
Nike Clearance
Nike Outlet Store
Nike Zoom
Lebron 16 Shoes
Golden Goose Sneakers
KD Shoes
Air Jordan Sneakers
Asics Shoes Outlet
Yeezy Boost
Nike Outlet Store Online Shopping
Fjallraven Kanken
Air Max
Nike Outlet Store Online Shopping
Michael Jordan Shoes
Jordan 11 Retro
Air Max 720
Nike Shoes For Men
Adidas NMD R1
Louboutin
Pandora Charms
Nike Basketball Shoes
Nike Sneakers
Adidas Yeezy
Christian Louboutin Outlet
Pandora Necklaces
Ferragamo Belt
Christian Louboutin Outlet
Air Jordans
Salvatore Ferragamo Shoes
joek0114 Offline
#4 ارسال شده : 1401/03/12 02:03:05 ق.ظ
joek0114

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 27

Outlet Moncler
Pandora Charm Bracelet
Jordan 1 Retro
Pandora Jewelry
Yeezy Boost 350 V2
Asics Sneakers
Cheap Basketball Shoes
Moncler Coat
Asics Running Shoes For Men
Nike Canada Online Shopping
Pandora Charms Outlet
Pandora Outlet
Nike Snkrs
Cheap Moncler
Nike Outlet Store
Moncler Jacket
Shoes Nike
New Nike Shoes
Pandora Jewelry
Pandora Charms
Nike Outlet
Balenciaga Sale
Pandora Jewellery
Shoes Ferragamo
Pandora Jewelry
Nike
Pandora Charms
Goyard Handbags Outlet
Ferragamo
Nike Store
Pandora
Nike Canada
Pandora Jewelry Outlet
Jordan One
Balenciaga Sneakers Outlet
Pandora Bracelet
Salvatore Ferragamo Belt
Jordan 1 Dior
Adidas Website
Wholesale Air Jordans
Jordan Retro 1 High OG
Moncler Jackets
Adidas Trainers Sale
Pandora
Air Jordan 1
Nike Outlet Store
Pandora Charms
Nike Canada Online Shopping
Adidas Running Shoes
Pandora Jewelry
NMD
Salvatore Ferragamo
Pandora Charms Outlet
Nike Men's Shoes
Pandora Jewelry
Air Jordan 1 Low
Adidas Canada
Adidas Canada
Balenciagas
Cheap Nike Shoes
Adidas Shoes Men
Cheap Womens Adidas Shoes
Balenciaga Shoes
Nike
Nike Running Shoes
Moncler Outlet
Pandora Outlet
Men Nike Sneakers
Nike Air Jordan 1
Pandora
Asics Outlet Online
Ferragamo Belts
Nike Outlet Store
Pandora Jewelry
Yeezy Shoes
Nike Shoes Men
Adidas Women's Shoes
Puma Shoes
Pandora
Pandora Bracelets
Asics Gel Kayano
Asics Shoes
Pandora
Pandora
Asics Shoes
Pandora Charms
Air Jordan 1 Retro
Pandora Jewelry Official Site
Pandora Jewelry Official Site
Asics Shoes
Nike Sneakers For Women
Pandora Outlet
Nike Factory Store
Pandora Charms
Balenciaga Triple S
Pandora Official Site
Pandora Charms
Moncler Jackets Women
Nike Shoes
Pandora
Adidas Sneakers For Women
Jordan 1 Low
Nike Canada Online Shopping
Nike Shoes
Nike Shoes
Pandora Jewelry Official Site
Pandora Bracelet
Pandora Jewelry
Nike Air Max 720
Wholesale Jordan Shoes
Adidas Yeezy Canada
Pandora Charms Bracelets
Nike Shoes Women
Pandora Jewelry Charms
Pandora Rings
Wholesale Jordan
Moncler Jackets Sale
Pandora
Jordan 1 Retro High
Pandora Bracelet
Balenciaga
Pandora Charms
Pandora Charm
Pandora Jewelry 70% Off Clearance
Pandora
Moncler Sale
Air Jordans 1
Jordan 1 Lows
Pandora Jewelry Official Site
Cheap Jordan Shoes For Women
Pandora Jewelry
Pandora Rings
Goyard Bag
Yeezy Shoes
Balenciaga
Nike UK
Adidas Clearance Sale
Adidas Outlet
Pandora Outlet
Adidas
Adidas Canada
Adidas Shoes
Pandora Bracelets
Jordan 1s
Nike Shoes Women
Pandora Charms
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 3.057 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت