تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

site22 Offline
#1 ارسال شده : 1395/09/03 05:18:38 ب.ظ
site22

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 18

امروزه با گسترش وسایلی همچون گوشی های هوشمند و تبلت بسیاری از افراد زمان زیادی را در روز به استفاده از آنها اختصاص می دهند. تحقیقات نشان می دهد استفاده از این وسایل اثرات منفی زیادی روی خواب افراد دارد. با این مطلب همراه سایت خانومانه باشید.
اگر شما نیاز به یک خواب شبانه خوب دارید عاقلانه به نظر می رسد که به گوشی هوشمند خود کمی استراحت دهید! تحقیقات جدید نشان می دهد نوری که از گوشی های هوشمند ساطع می شود به خصوص قبل از خواب شبانه روی کمیت و کیفیت خواب شما تاثیر می گذارد. امروزه استفاده از گوشی های هوشمند یا تبلت به بخش جدانشدنی زندگی افراد تبدیل شده و اعتیاد به استفاده از گوشی ها به حدی است که شب ها هنگام خواب هم بسیاری از افراد مدت ها به صفحه گوشی خود خیره شده و مطالب مورد علاقه شان را مطالعه می کنند. بدون شک استفاده از این دستگاه ها می تواند تاثیر بسزایی در یادگیری انسان داشته باشد اما این ابزار برای سلامت جسم خطراتی نیز دارد و به تدریج عوارض جانبی آن در زندگی افراد قابل مشاهده است.

گوشی هوشمند مانعی برای خواب راحت!

مطالعات تحقیقی چند ماهه که روی تعدادی از افراد انجام شد نشان داد افرادی که از گوشی های هوشمند خود در طول روز بیشتر استفاده کردند افرادی بودند که خواب های نامنظم، کوتاه و با کیفیت بدتری را تجربه کردند، مخصوصا کسانی که قبل از خوابیدن از گوشی های هوشمند زیاد استفاده می کردند بیشتر با این مشکل رو به رو بودند. دکتر مارکوس گرگوری محقق ارشد و مدیر تحقیقات بالینی دانشگاه کالیفورنیا می گوید امروزه مقدار قابل توجهی از وقت همه ما صرف استفاده از تلفن های هوشمند می شود، این ممکن است خطرات زیادی برای سلامتی انسان ها داشته باشد که یکی از آنها تاثیر بد روی کیفیت و کمیت خواب است. احساس کسالت که در نتیجه نداشتن خواب کافی و باکیفیت است باعث مشکلاتی نظیر چاقی، دیابت و افسردگی خواهد شد. مارکوس می گوید اگرچه مطالعات به طور دقیق اثبات نمی کند که گوشی های هوشمند باعث اثرات منفی روی خواب می شود ولی مطالعات قبلی در گذشته نشان می دهد نور آبی رنگی که از وسایل الکترونیکی نظیر گوشی هوشمند یا تبلت ساطع می شود مغز را تحریک و باعث آشفتگی در خواب یا بی خوابی شود.
مارکوس ادامه می دهد داده های به دست آمده از مطالعات جدید نشان می دهد که کاهش زمان استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت مخصوصا در زمان های قبل از خواب می تواند در بالا بردن زمان خواب و بهبود کیفیت خواب تاثیرگذار باشد. بعضی از افرادی که از بی خوابی رنج می برند فکر می کنند با استفاده از گوشی هوشمند خود می توانند چشم را خسته و از بی خوابی رهایی پیدا کنند. مارکوس و همکارانش در یک مطالعه استفاده از گوشی های هوشمند و کیفیت خواب را در ۶۵۰ نفر بزرگسال بررسی کردند. در این برنامه روی گوشی تمامی افراد اپلیکیشنی که زمان استفاده از گوشی را ثبت می کرد نصب شد، آنها همچین ساعت های خواب و بیداری و کیفیت خواب این افراد را نیز ثبت کردند. بعد از مدت یک ماه آنها دریافتند کسانی که زمان های بیشتری از گوشی هوشمند استفاده کرده اند ساعت های خواب کمتر و کیفیت خواب پایینی داشتند، بخصوص کسانی که قبل از خواب از گوشی استفاده می کردند کیفیت خواب به شدت پایین تری داشتند. در این تحقیقات مشخص شده است نور حاصل از صفحات الکترونیکی در شب باعث به هم ریختگی سطح ملاتونین می شود. این مطالعه نشان دهنده تفاوت زیاد بین مطالعه از روی کاغذ و مطالعه از روی صفحات الکترونیکی و تاثیرات عمیق آنها بر خواب شبانه است. همچنین به هم ریختن طولانی مدت سطح ملاتونین باعث افزایش خطر سرطان سینه، سرطان روده و پروستات خواهد شد.
کریستن کناتسون یکی از محققان مطرح در این زمینه می گوید کیفیت خواب نقش مهمی در سلامت و خوب بودن ما دارد، با گسترش وسایلی همچون گوشی های هوشمند و تبلت ما باید از خطرات و تاثیراتی که این وسایل در کیفیت خواب ما دارد آگاه باشیم. اگر شما نمی توانید زمان استفاده از تلفن همراه قبل از خواب را کاهش دهید به شما توصیه می شود از فیلترهایی که نور آبی را کنترل می کنند برای گوشی هوشمند خود استفاده کنید. این نور آبی می تواند فعالیت هورمون ها را مختل کرده و بدن را به اشتباهاتی همچون تلقی زمان روز در ساعات شب بیاندازد. محققان توصیه می کنند به علت اینکه شبکیه چشم به نور آبی حساسیت زیادی دارد بهتر است در ساعات شب استفاده از وسایلی که این نور را از خود ساطع می کنند محدود کرد. اپلیکیشن هایی هم هستند که قادر به بلاک کردن نور آبی صفحات نمایشگر هستند. با استفاده از این راه ها میزان آسیبی که ممکن است به شما برسد کاهش می یابد.
آموزش آشپزی تصویری
کارهای هنری در منزل
آموزش آرایش صورت تصویری
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.131 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت